Enroulement_Problème_Déformations lichte schets wanneer opgerold

Hallo

Ik plaats deze vraag omdat ik mijn gebruik van solidworks wil verbeteren en vooral in de scanfunctie met een lichaam.

Als bijlage zal ik een afbeelding plaatsen van het onderdeel dat ik moet maken en ook het onderdeel in een Solidworks 2019 bestand zodat je me makkelijker kunt helpen.

Hier is mijn probleem: ik heb geprobeerd de complexe vorm die we op de afbeelding zien te maken met behulp van de scanfunctie met een lichaam (een halfronde snijder), maar helaas weigerde de software me de constructievalidatie toen ik mijn pijlen maakte.

Dus ging ik naar de Embossing Winding-functie om deze vorm te maken, maar het probleem met deze functie is dat het de schets vervormt wanneer het afrolt op de buitendiameter. 

Mijn deel komt niet perfect overeen met wat ik wil, bovendien heb ik een exact 3D-bestand nodig voor CAM-productie.

Bij voorbaat dank voor uw hulp en wens u een fijne dag.

F6130-tampon_trenner.sldprt

Wat ik soms doe voor gereedschapspaden is om het onderdeel te tekenen zonder de bewerking, de vorm te tekenen die moet worden verwijderd (geef het volume en niet samenvoegen) en trek dan het volume van de veeg af van het 1e volume. Op die manier kunt u gemakkelijker de vorm controleren die u wilt aftrekken.

Om een lichaam af te trekken van een ander gereedschap/functie/combineren, neemt u de optie Aftrekken.

3 likes

Oh ja inderdaad, het kan, misschien werkte zo, maar het bemoeilijkt de 3d en het lezen ervan door een andere persoon een beetje.

Is er geen manier om te weten hoe je deze solidworks-functie perfect kunt gebruiken?

Hallo

Zoals sbadenis al zei, kun je de vorm beter  beheersen via lichamen.

Hier is een voorbeeld  van een stuk dat we in huis hebben.

Ik werkte met combinaties van lichamen en oppervlakken. Ik ben in SW2017

Vriendelijke groeten

wrap.sldprt
1 like

Goedemorgen, meneer

Allereerst wil ik je bedanken voor de tijd die je me hebt gegeven om mijn vraag te beantwoorden.

Ik heb je 3D geopend en het werkt inderdaad zo, het is een beetje ingewikkeld om te tekenen, maar het heeft in ieder geval de verdienste dat het er perfect uitziet als wat een snijder zou bewerken,

Het is een oplossing die ik kan gebruiken, maar het duurt lang om het in te voeren.

Toch kan ik nog steeds een berichtje sturen naar Solidworks om te achterhalen hoe zij het zouden doen met een bodyscan functie.

Hartelijk dank!