GSD-entiteit die wordt gebruikt in een geoptimaliseerde kopie

Hoi allemaal

In GSD moet je meestal wireframe-elementen bouwen (punten, lijnen, ...) om vervolgens een functie te gebruiken die een oppervlak creëert (extrusie, revolutie, sweep, enz.).
Het is vaak nodig om de hoekpunten te bouwen, dan de randen van het toekomstige oppervlak, dan de elementen die het gedrag van het oppervlak zullen bepalen, de kruispunten, de tangentierichtingen, enz. 

"Bij het maken van een geoptimaliseerde kopie zijn wireframe-elementen (punten, ...) niet interessant. Alleen oppervlakte-invoer is nuttig en de elementen die zijn gebruikt om ze te maken .
Ook nemen we niet de moeite om de geschiedenis bij te houden, een copy-paste als resultaat maakt de grafiek lichter en maakt de selectie als ouder alleen zichtbaarder op de ingangen van de kopie." (Citaat Franck).

Kun je een kleine video voor me maken om dit laatste punt te illustreren? Een heel eenvoudig voorbeeld zal me passen, maar hier zie ik het proces nog niet.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

P.S: naar aanleiding van een discussie met Franck (die ik nogmaals bedank voor zijn hulp met het forum), heb ik deze post gemaakt omdat deze interessant kan zijn voor andere mensen.

A+

Hallo

1 like

Een andere manier om de grafiek te verkleinen met behoud van de elementen die worden gebruikt om de functie te creëren.

Begin bij het einde!!

In plaats van de elementen die u nodig hebt na elkaar te maken, kunt u direct de gewenste functie selecteren en de bouwelementen in omgekeerde volgorde maken terwijl u nog steeds de controle heeft over de gewenste functie.

CATIA slaat vervolgens de bovenliggende elementen op onder het (+) knooppunt van de functie.

Wanneer deze node gesloten is, is alleen de uiteindelijke functie te zien

Bekijk de video

reduction-graphe.mp4
2 likes

OK. Bedankt voor deze feedback. Ik begrijp het idee van je tweede bericht. Aan de andere kant de eerste minder omdat de afbeeldingen te klein zijn.