Dikte van de Solidworks-schaal

Goedenavond

Ik ben bezig met het herbouwen van een oppervlakteromp. Het is de eerste keer dat ik zo werk en het lukt me niet om het dikker te maken.

Ik heb op verschillende forums gezocht, maar ik kon geen oplossing vinden.

Dus ik wend me tot jou. Ik heb het bestand en een screenshot bijgevoegd.

Bij voorbaat dank

coque_visseuse_epaisseur.sldprt

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/swsurfacique-de-basetuto-1

Een tutorial die helpt met oppervlakken

2 likes

Goedenavond

Om een dikte aan je schaal te kunnen geven, moeten al je oppervlakken worden genaaid.

Zodat je er eigenlijk maar één hebt.

U kunt dan uw enkele oppervlak dikker maken.

Succes!

Yann

4 likes

Goedenavond

Hartelijk dank voor uw hulp.

Ik las de tutorial en dus begon ik opnieuw door de manoeuvre op een vergelijkbare manier uit te voeren. Dus heb ik ook deze keer weer een halve schelp gemaakt. en ik heb ook aan al mijn kanten een genaaid oppervlak gemaakt...

Helaas krijg ik nog steeds een foutmelding...

Ziet u een probleem?

Hartelijk dank

coque_visseuse_demi.sldprt

Hallo

Ik gebruik een oudere versie van solidworks omdat ik nog steeds op XP draai...

Kun je het opslaan in IGS, zodat ik het kan openen en kan zien wat er mis is?

Hallo

hier zijn de IGS-bestanden. Ik heb de hele romp en de helft die ik opnieuw heb gedaan, geplaatst.

Bij voorbaat dank

coque_entiere.igs

En de halfjarige...

coque_demi.igs

Nou, dan denk ik dat er een probleem moet zijn met de naad van je oppervlakken (een die zo klein is dat je hem niet hebt gezien), want als ik de igs laad, zijn er geen problemen (dus de envelop is goed gemaakt) en ik kan een dikte op je halve stuk zetten

Voor het hele stuk heb ik een ongeldig oppervlak hersteld (zie bijgevoegde afbeelding)

Als u later geen profielbewerking hoeft uit te voeren, kunt u beginnen met uw igs om uw zaak te bepleiten

coque.jpg

Als u blauwe lijnen ziet, komt dat omdat er een discontinuïteit in het oppervlak is

Visualiseer dus je hele oppervlak en probeer de genoemde oppervlakken met de juiste gereedschappen samen te voegen

wat is uw SW versie en na te

@+ ;-))

Zie ook deze tutorial

Spline en complex oppervlak

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-splines-surfaces-complexes?page=1

Geeft een goed overzicht van de mogelijkheden van SW in oppervlakte

goede tutorial

@+;-))

Goedenavond

Het is me net gelukt om zwarte lijnen op alle oppervlakken te krijgen, maar de uiteinden van de helft van de romp zijn nog steeds blauw. Is dat de reden waarom ik nog steeds niet dikker kan worden?

Denk je dat de ondergrond een goede oplossing is? Ik heb het net in volume geprobeerd, maar ik kan de baas / gladde onderkant van het centrale deel niet doen. Te veel spline?

Altijd een grote dank bij voorbaat.

en ik zit op de 2014-2015 versie van solidworks (student)

1 like

Kun je je oppervlak sluiten en opvullen?

@+

dus?

weer blauw onmogelijk te verwijderen :/

Neem nu het tabblad voor een doorsnede om te zien of het lichaam vol of hol is?

Als het lichaam vol is, oké, het is winnen

Neem de blauwe lijn die overeen moet komen met het gat en zet deze om in een schets om een verhoging van het materiaal te maken

Zodra deze verwijdering van materiaal is voltooid

Het is voldoende om op het laatste oppervlak te creëren om een schaal te laten functioneren, aangezien het een vaste stof is, het zou moeten werken, de dikte van de schaal zal afhangen van de stralen die in het oppervlak worden gecreëerd

@+ ;-))

1 like

Hallo

Ik denk dat het minder een probleem zal zijn in volume en niet op het oppervlak, voor het gladstrijken zijn er veel tutorials op internet:

https://www.youtube.com/watch?v=VBTK2Cp-6dI