Ik deed wat @Jose-accessa, maar ik neem de vrijheid om het opnieuw te posten omdat ik denk dat je de dikte van de lip moet wijzigen, zodat alles in iso-dikte is.
U kunt een onderdeelmodel of een veelhoekig model schalen ten opzichte van het zwaartepunt, de oorsprong van het model of een coördinatensysteem.
Een model met een vaste waarde of veelhoek schalen:
Klik in een deeldocument op Schalen (werkbalk Functies) of > Functiesinvoegen > Schaal.
Stel de opties in de PropertyManager in.
Klikken
De grootte van de modelgeometrie neemt toe of af op basis van schaalfactoren of andere opties die u hebt gedefinieerd.
De functie Schalen is alleen van toepassing op de geometrie van het model en heeft geen invloed op afmetingen, schetsen of referentiegeometrie. Als u de sjabloon tijdelijk wilt herstellen naar de oorspronkelijke grootte, kunt u de functie Schalen hervatten of verwijderen.
Nu moeten we weten of de lade kan worden verkleind zoals @gt22 voorstelt of dat deze beperkt is in grootte. Het zal dan nodig zijn om de grootte van het verlof of gewoon een specifieke functie te wijzigen. Maar daarvoor hebben we meer informatie nodig. :-)
Ik denk dat je je leven ingewikkeld hebt gemaakt in termen van je ontwerp! :-)
Als algemene regel geldt dat u in SolidWorks moet proberen filets met dezelfde straal in dezelfde functie te groeperen, ze zo laat mogelijk uit te voeren en vervolgens ook de schaalfunctie zo laat mogelijk uit te voeren. Op deze manier heb je maar één shell-functie die je kunt regelen op basis van de waarde die je wilt. De innerlijke stralen worden automatisch gemaakt in relatie tot je uiterlijke vorm. Ik zal u een voorbeeld geven (SW2013) om mijn voorstel te illustreren. Ik hoop dat hij je zal helpen bij het realiseren van je gecompartimenteerde dienblad.
+ Ik kijk naar je dienblad + Ik stel mezelf vragen
Ik zou graag willen begrijpen hoe je hebt geprobeerd deze lade te maken
De curves zijn niet homogeen
In jouw voorbeeld is het niet mogelijk om ze op elkaar te plaatsen en ik vind dat dit wel moet kunnen, dit is in essentie het doel voor transport en opslag
(longitudinale bochten/ladehoek)
De 2 curves van de verstijver zijn geen verschillende horizontale delen
De rondingen van de hoeken idem dito
De kruising van rondingen en hoeken van het verstijver laat me perplex staan