Hallo
Hoe stel je de lijndikte in voor een virtueel kruispunt?
In het bijgevoegde voorbeeld is het erg dik en ik weet niet waar ik het moet repareren.
Met vriendelijke groet
intersections_virtuelles.jpg
Hallo
Hoe stel je de lijndikte in voor een virtueel kruispunt?
In het bijgevoegde voorbeeld is het erg dik en ik weet niet waar ik het moet repareren.
Met vriendelijke groet
Inderdaad, ze zijn een beetje groot.
Door erop te klikken, kun je hun respectievelijke laag niet zien als ze die hebben?
Misschien is het dom wat ik ga zeggen, maar tijdens het selecteren van je virtuele kruispunt heb je geprobeerd om met lagen te spelen?
Solidworks Help: "Een virtueel kruispunt maakt een schetspunt op het virtuele snijpunt van twee schetsentiteiten."
Dus ik denk dat dit schetsentiteiten zijn, probeer het regellettertype in je opties te wijzigen.
CF-afbeelding
Cdt
Joss
En als je de lijnstijl verandert, hoe ziet die er dan uit?
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/Sldworks/HIDD_Layers.htm
Dit soort dingen zouden in de "Documenteigenschappen" moeten staan, maar ik zie niets specifieks in het tabblad "Virtuele kruispunten"
Er is geen laag.
Dit zijn virtuele kruispunten die op een plan zijn gemaakt om te kunnen dimensioneren.
De maatvoering is prima, maar de lijnen zijn te dik en als ik ze selecteer, worden de pictogrammen zoals diktes of kleuren grijs weergegeven.
Zie deze link
http://help.solidworks.com/2012/French/solidworks/sldworks/HIDD_OPTIONS_VIRTUAL_SHARPS.htm
@gt22
Ik had alle opties al geprobeerd, ze zijn allemaal dik.
Ja, maar als je in plaats daarvan een sterretje zet
Het verandert het algehele beeld en verstoort de tekening niet te veel, toch?
@+ ;-))
Heb je geprobeerd de lettertypen van de regel te wijzigen zoals weergegeven in mijn andere bericht?
0 Joss
Ja, het maakt niet uit.
Ik zit in een Europarlementariër
Ja, ik had ^^
Probeer anders alle diktes één voor één te veranderen, en niet alleen die van de schetscurves, er moet er een zijn die je virtuele kruispunten bestuurt :-/
Nog een eigenaardigheid, dit gebeurt afhankelijk van het werkstation. (zie afbeelding)
Toch zie ik ook niets in de Systeemopties met betrekking tot virtuele kruispunten...
Hallo Alain, om erachter te komen waar het vandaan komt, probeer je modellen te kruisen: model van de indeling van het huis op het werk...
Zo weet je of het afkomstig is van: het tekenmodel (zeer waarschijnlijk), het kamermodel (ja ik weet het, maar nu we toch bezig zijn!) en zelfs de configuratie (sldreg-bestand door de parameterkopieertool).
Als je een print of een pdf maakt, blijft dat dan ook zo?
Want dit soort dingen is me al overkomen. Waar de solidworks-weergave te dik was, maar in nikel-afdrukken (weergavebug waarschijnlijk om de een of andere reden)
Hallo
Een oplossing die hier wordt voorgesteld:
Moet ik vertalen?
Maak in principe een nieuwe lijn, leg dan niet het eerste punt neer, maar ga naar de lijnopmaaktool om de dikte te wijzigen. En ik denk dat we de virtuele kruispunten opnieuw moeten invoegen.
https://forum.solidworks.com/thread/8589
Je zou nog één ding kunnen proberen (het heeft in ieder geval eerder voor mij gewerkt):
Selecteer tijdens het tekenen het lijngereedschap, maar teken de lijn niet echt. Ga nu naar de werkbalk Lijnopmaak en wijzig de dikte-instelling in dun. Het kan zijn dat u de lijnopdracht tijdens het proces verliest, maar theoretisch zal het de volgende geschetste lijn, of in dit geval punt, op de dikte plaatsen die u vooraf hebt geselecteerd.
Je kunt dat waarschijnlijk gebruiken om het ook naar "Standaard" te laten gaan, maar ik zou dit eerst proberen om het puntenformaat op te lossen.
Ik weet niet of dit een bug is, maar het is al jaren een oplossing voor mij.
Bingo
Dat is een goede @.PL!
Eerst moet je de lijndikte wijzigen en dan de virtuele kruising doen.
Degenen die al zijn getekend, kunnen niet meer worden gewijzigd.
Nog één ding dat ik begreep