In de tekening van een van mijn producten heb ik een detailaanzicht gemaakt van een net. Dit net is identiek aan meerdere referenties, dus ik wou dat ik deze weergave niet elke keer hoefde te doen. Daarom wil ik er graag een blok van maken zodat ik het alleen nog maar als blok in mijn andere tekeningen hoef in te voegen. Het probleem is dat in mijn detailweergave de lijnen de juiste diktes hebben, maar als ik in een blok verander, verlies ik deze diktes en krijg ik een eenvoudige "tekening" waarbij de lijnen allemaal identiek zijn.
Dus mijn vraag is: Kunt u mij vertellen hoe ik deze verschillende lijndiktes in een blok kan houden? Of als het blok eenmaal is gemaakt, hoe bewerk ik dan de streken?
Ja, het is inderdaad een oplossing, waar ik niet per se aan had gedacht... Maar dat is minder. "officieel". Tenzij ik het doel van de blokken verkeerd heb begrepen.
Regellettertypen in solidworks worden beheerd via Extra ==> Opties ==> Document Eigenschappen
Helaas kun je lettertypen niet regel voor regel beheren.
De oplossing voorgesteld door ac cobra 427 lijkt mij de eenvoudigste. Bovendien is het niet minder "officieel" dan het hacken dat zal moeten gebeuren om deze diktes via de eigenschappen van het document te beheren.
Ik heropen dit onderwerp omdat ik heb geprobeerd een afbeelding in te voegen zoals we al zeiden, maar het is van zeer slechte kwaliteit terwijl het dat niet zou moeten zijn. Weet je of er een beter formaat is, betere instellingen om dit te doen?