Aangepaste dikte op aangepaste materialen

Hallo

Zou er een mogelijkheid zijn om een aangepaste eigenschap (dikte) toe te kennen aan een op maat gemaakt materiaal?

Laat het me uitleggen, 

We hebben een veelvoud aan Lexan polycarbonnaat hoofdbanden met één dikte (leverancier A), we hebben een andere (leverancier B) die ons sommige maakt van polyester met een andere dikte.

Wanneer ik het materiaal (afhankelijk van de leverancier die het contract heeft) bijwerk in mijn persoonlijke eigenschappen van het onderdeel, wil ik graag dat de dikte van het onderdeel volgt.

Ook zodat de plannen die ik voor prospectie verstuur het juiste materiaal met de juiste dikte hebben.

Dank u voor uw hulp.

Hallo, ik denk dat het door aangepaste eigenschappen niet mogelijk is, waarom maak je geen configuratie per onderdeel op basis van de dikte per leverancier

3 likes

Hallo

Waarom maakt u geen standaardonderdelen met materiaal en dikte (in een bibliotheek) per leverancier? Op die manier heb je, afhankelijk van de leverancier, het onderdeel al ingesteld met de dikte en het materiaal.

2 likes

Hallo

U heeft twee opties in de myCADtools-tools

De tool SelectMaterials, waarmee u een materiaal kunt toewijzen en de eigenschappen die u in de materialen maakt, kunt kopiëren naar de documenteigenschappen

De SmartProperties-tool die de eigenschap heeft een materiaal te selecteren, die het materiaal toewijst en de eigenschappen van het materiaal naar het document kopieert.

Als u vervolgens een eigenschap hebt die de dikte van uw materiaal definieert, kunt u deze in de vergelijkingen gebruiken om de dikte van uw onderdeel te definiëren.

Philippe

Hoi allemaal

Dank u voor uw bijdragen,

- Ik gebruik de configuraties al veel om de kansen aan te passen,,... En ook het materiaal voor andere soorten mechanische onderdelen.

- Om hop te maken, drielingen,... van onderdelen zal mijn organisatorische en werktaken in onze context bemoeilijken.

Ik ben op zoek naar een alternatief voor deze oplossingen om gemakkelijk de leverancier/materiaal/diktetrio te vinden zonder de bestaande onderdelen te hoeven openen om de informatie te vinden.

- Ik heb net SelectMaterials gestart, maar ik kon geen andere functies vinden dan de basiseditor, en ik zie niet hoe ik het bestaande tabblad Aanpassen moet gebruiken.

Bedankt dat je me de mogelijkheid hebt getoond om de materiaalselectie in smartproperties te zetten, het kan nuttig voor mij zijn.

Maar ik begrijp niet: "Als je dan een eigenschap hebt die de dikte in je materiaal definieert, kun je die in de vergelijkingen gebruiken om de dikte van je onderdeel te definiëren." omdat ik de dikte niet in het tabblad Aanpassen van de materiaaleditor kan plaatsen.

Ik kijk uit naar je gedachten,