Hallo
Ik heb een soort STL-behuizing geïmporteerd, die wil ik graag dikker maken. Ik heb geen idee hoe ik het moet doen.
Bedankt voor je ideeën.
Michael
Hallo
Ik heb een soort STL-behuizing geïmporteerd, die wil ik graag dikker maken. Ik heb geen idee hoe ik het moet doen.
Bedankt voor je ideeën.
Michael
Hallo
Een STL-bestand bevat alleen grafische elementen. Geen volume of oppervlaktelichamen.
De enige manier is om er bovenop te herbouwen....
Hallo
@icome gelijk, maar het is mogelijk om featureworks te gebruiken om een functie te herkennen, hetzij in volume of in oppervlak. In oppervlakte misschien als het te dikker wordt (we weten niets over het onderdeel, geen afbeelding !!).
Een van de grote problemen van de STL is dat de spaken een opeenvolging zijn van kleine rechte lijnen (zoals een paneel), waardoor facetten onmogelijk op te lossen zijn. Daarnaast lees ik vaak in de commentaren van onze collega's, is het vaak nodig om vlakken aan elkaar te naaien omdat niet alles wordt opgelost tijdens de ombouw.
De oplossing is dus die van @icome : maar misschien om sneller te gaan door te vertrouwen op een SLDPRT die het resultaat is van de conversie en herkenning van functies. Oplossing die ik persoonlijk zou behouden als het formulier complex is.
Kunt u de STL-bekeerlingen plaatsen, zodat onze ervaren collega's, vooral in oppervlaktegebieden, u beter kunnen helpen.
Vriendelijke groeten
Hallo michel.meunier100
Kunt u de STL mailen? Het zal gemakkelijker te beantwoorden zijn. Ik heb een aantal ideeën over het importeren van stl's om ze bewerkbaar te maken.
Hallo michel.meunier100,
kijk naar je opties in Solidworks en bewerk in import: je hebt de keuze voor STL/OBJ/OFF/PLY/PLY2-bestanden om te importeren als volume of oppervlakte of grafische grootte (dit laatste is standaard aangevinkt.
Of je importeert in oppervlakte en verdikt, of je importeert in volume en je schilt.