[EPDM 2017] Automatisch de nieuwste versie van bestanden ophalen?

Hallo

Ik zoek tevergeefs naar de optie die ik kende op EPDM 2014 en 2016 die ik niet kan vinden op EPDM 2017: "Automatisch de nieuwste versie van bestanden ophalen".

Ik dacht dat de optie was ingeschakeld, maar de admin-map werkt niet op deze manier, wat vervelend is elke keer dat je de sjabloon wijzigt of instelt omdat de anderen de bestanden niet up-to-date hebben.

Ik las dat je ook de cache kunt wissen, maar ik ben bang om lokale bestanden te verwijderen die bij sommige van mijn collega's zouden rondslingeren...

Op de bijgevoegde afbeelding links de printscreen gevonden over een ander onderwerp uit 2015 en rechts het "dezelfde" window van mijn EPDM 2017 waar de optie verdween.

Bij voorbaat dank ;-)

Antho

obtenir_la_derniere_version.jpg

Hallo

Het schakelde over naar het verwijzingsdialoogvenster . Voor het wissen van de cache is het net als de handmatige actie, het leegt geen bestanden met betrekking tot documenten in de extractiestatus.

Aan de andere kant, als een gebruiker alleen werkt met uitgepakte bestanden die elkaar aanroepen, verliest hij in feite zijn werk.

2 likes

Bedankt, het is inderdaad veranderd, ik heb het gevonden.

2 vragen echter:

- Daar heb ik het geselecteerd uit de Admin-gebruiker, moet dit voor elke gebruiker worden gedaan? Is er een manier om het voor iedereen te doen?

- Wat is het doel van de suboptie "Enable Version command in SOLIDWORKS Add-in"?

reglages_-_admin.jpg

Re

Klik op help, daar wordt uitgelegd waar de optie voor is. Om op iedereen van toepassing te zijn als je groepen hebt, is het een groepsinstelling, anders rechtstreeks toegankelijk vanuit de gebruikersboom door met de rechtermuisknop op "gebruikers" en vervolgens op instellingen te klikken.

1 like

Ik ga inderdaad de groepen doornemen, dank je!

Het antwoord op mijn 2e vraag heb ik gevonden via de help:

Gebruik altijd de nieuwste versie van bestanden.
Hiermee kopieert u de meest recente versie van een bestand naar de lokale cache van de gebruiker wanneer de gebruiker het bestand bekijkt of opent.

Als het bestand dat de gebruiker opent verwijzingen bevat, haalt de software de meest recente versie op van alle bestanden waarnaar wordt verwezen in de lokale cache van de gebruiker, ongeacht de versie van de bijgevoegde verwijzingen of eerdere versies die in de lokale cache zijn opgeslagen.

Wanneer u deze optie selecteert, ziet de gebruiker alleen de opdracht Nieuwste versie ophalen in het contextmenu voor bestanden en mappen in Windows Verkenner.

Als u de gebruiker in staat wilt stellen eerdere versies van de SOLIDWORKS-invoegtoepassing uit te checken, selecteert u deze optie en selecteert u vervolgens de opdracht Versie ophalen inschakelen in de SOLIDWORKS-invoegtoepassing.

Aan de andere kant wordt opgemerkt: Kopieert de meest recente versie van een bestand naar de lokale cache van de gebruiker wanneer de gebruiker het bestand bekijkt of opent.

Maar als de gebruiker een bestand gebruikt zonder het te openen, bijvoorbeeld configuratiebestanden of sjablonen, werkt het dan nog steeds?

Ik herinner me dat we in mijn oude bedrijf problemen hadden met dit soort bestanden en dat we altijd handmatig de nieuwste versie moesten krijgen.

We hebben deze instelling niet en standaard gebruikt de kluis de nieuwste versie van het bestand als het gaat om een sjabloon (in ieder geval op de 2016-versie). Waarschijnlijk een probleem met de oudere versies dat inmiddels is opgelost.

1 like

Het werkt, bedankt voor al deze responsieve antwoorden!!

Mijn probleem is uiteindelijk niet opgelost met deze optie, namelijk dat de laatste versie van de configuratiebestanden (in ieder geval voor SmartProperties) niet automatisch wordt genomen, je moet altijd handmatig "de nieuwste versie ophalen".

Een tip?

Misschien is dat de reden waarom ik bij een andere vraag het advies kreeg om dit soort bestanden niet op EPDM te zetten, maar op een klassieke server. Het probleem is dat als ik dat doe, ik alles opnieuw moet configureren en ik wil ook graag de oude versies hebben, wat EPDM toestaat...

Inderdaad, ik heb het lange tijd niet getest, het kan zijn dat in het geval van een niet-geleegde cache de kist de huidige versie zal herstellen.

Als uw gebruikers zich elke dag afmelden bij de kluis, is de eenvoudigste manier om de mappen met sjablonen systematisch te legen en vervolgens de nieuwste versie van dezelfde bestanden te krijgen wanneer u zich aanmeldt.

Re

Dit gedrag om de laatste versie van een sjabloon te krijgen werkt dus alleen voor sjablonen die door de kluis worden gebruikt (arbosjablonen in de administratie). Voor alles wat Solidworks is, is het inderdaad nodig om uit de kluis te halen en op het uiterste moment de kluis te gebruiken als basis voor het vastleggen van geschiedenissen.

Ja, we verbreken regelmatig de verbinding.

Dus ik zou moeten instellen om de cache van de Admin-map te legen.

Wat is het verschil tussen de opties "Vernieuwen" en "Wissen" bij het inloggen?

Hallo

Uit de hulp:

Cache-opties

Cache uitschakelen bij uitloggenDe lokale cache wordt automatisch uitgeschakeld wanneer groepsleden zich afmelden.
Cache vernieuwen tijdens verbindingHiermee voert u een geautomatiseerde versie uit van de opdracht Nieuwste versie ophalen voor bestanden in de geselecteerde map wanneer groepsleden zich aanmelden.

Bedankt, dus "Cache vernieuwen" en "Cache wissen" op deze Admin-map en het zou moeten werken.