Lokale EPDM

Hallo

Ik had een vraag over de installatie van EPDM. Ik heb inderdaad geen server, maar ik zou toch graag EPDM willen gebruiken om het zoeken naar onderdelen, de back-up te vergemakkelijken...

Dus ik wilde weten of het mogelijk was om EPDM lokaal te installeren?

Bedankt

Software: Solidworks 2015, Windows 7 64 bit

Ik weet het niet, maar ik ben er ook in geïnteresseerd!
1 like

Het lijkt me ingewikkeld.

Normaal gesproken heb je 2 servers nodig:

• SQL SERVER
  • GEGEVENS SERVER

Bovendien is de installatie niet eenvoudig en vereist het (vrij geavanceerde) computervaardigheden.

Heeft u EPDM-licenties?

1 like

Dus heb ik contact opgenomen met de ondersteuning , dus het is mogelijk om EPDM lokaal te installeren, maar het is niet officieel.

Blijkbaar installeert het zoals op de server, maar het is inderdaad ingewikkeld, op dit moment kan ik het niet installeren...

Ja, ik heb een EPDM-licentie

Ik zou er ook in geïnteresseerd zijn geweest, maar als ik naar het EPDM (http://www.solidworks.fr/SW_Rel_EPDM_Datasheet/) gegevensblad kijk, denk ik dat het weg is:

U hebt een machine met Windows Server 2008 nodig.

1 like

Daarom moet je Windows Server op je pc installeren. 

Ik zal kijken of ik het kan installeren, maar ik denk dat ik er wat tijd aan zal besteden...

Waarom wil je EPDM lokaal installeren?

Wat heeft het voor zin?

Afgezien van de installatie, die niet binnen ieders bereik ligt, is de configuratie (van kaarten, worklows,....) niet eenvoudig.

De EPDM Admin training duurt 2 dagen om rond te kunnen komen.

1 like

Het voordeel is dat je een startup bent en geen server kunt krijgen. Om 4 dagen van de 5 alleen aan de CAD te werken.

EPDM zal me meer van dienst zijn voor alles wat te maken heeft met onderdelenonderzoek, versiebeheer.. Alleen voor samenwerking

Bovendien kan de andere persoon die één keer per week met mij samenwerkt, zonder problemen verbinding maken met de basis op mijn pc

"Collaboratief werk" = server, je hebt niet veel keus.

EPDM vergt veel administratie, weet u dat?

2 likes

Een kleine ober kan het lukken, toch?

http://www8.hp.com/fr/fr/products/proliant-servers/product-detail.html?oid=7273957#!tab=specs

Ik had een ander lid wat informatie gegeven (en een dossier van presentatie van de EPDM).

Om te zien:

http://www.lynkoa.com/forum/epdm/epdm-perfomance?page=0#answer-494464

1 like

Hallo

Waarom maakt u geen VM met een Windows Server 2008 R2 of hoger en gebruikt u deze lokaal vanaf uw computer. U hoeft alleen een Windows Server-licentie te kopen, maar geen volledige server.

@+

2 likes

Het is een oplossing die ik had overwogen, maar ik weet helemaal niet hoe ik het moet aanpakken...

Als je een oplossing hebt die ik interessant vind

De oplossing van Coyote is een mogelijkheid, maar je gaat naar een gascentrale die te groot is voor je behoeften.

Zoals FLegendre al zei, om EPDM te configureren moet je er meer dan een beetje van weten, maar ook om W Server te configureren en om de VM te koppelen aan de hoofdmachine  (kunnen we een IP-adres aan de VM geven onafhankelijk van dat van de fysieke machine?).

Jullie zijn met z'n tweeën, het zou niet te veel moeten zijn om te synchroniseren om je versies en bestandsarchiveringsmethoden te beheren.

W7 maakt het gemakkelijk en efficiënt om naar bestanden te zoeken, SW explorer stelt u in staat om use cases te beheren.

Voor back-ups zijn er een paar programma's (min of meer gratis) waarmee u ze kunt beheren.

1 like

Het is me gelukt om PDM lokaal te installeren, maar na je te hebben verteld dat alles goed werkt heb ik nog een grote stap te zetten.

Maar ik was tenminste in staat om een kluis, een project te maken en mijn stukken op te slaan en de versies aan te passen...

Bedankt voor al je antwoorden, nu ga ik verder met de administratie en ook daar heb ik je hulp nodig

1 like