Lichamen samenvoegen tot een join-functie

Hoi allemaal.

Is het, voor zover u weet, mogelijk om het samenvoegen van lichamen te voorkomen bij het maken van een join-functie.

Ik heb een bestaande kamer met verschillende lichamen (in het rood in de afbeelding), waarin ik andere lichamen zou willen creëren door middel van een join-functie (de grijstinten in de afbeelding).

Afgezien van deze lichamen die de eerste raken, voegt de join-functie vervolgens alle lichamen samen.

Heeft u een oplossing of andere functie om deze fusie te voorkomen?

A. Mendes

pb_fusion_joindre.png

Hallo

Waarom de join-functie gebruiken? Welke versie gebruik je en kun je je bestand delen?

@ac Cobra 427

Ik gebruik de join-functie, de grijze delen zijn in feite van een assembly wat voor ons een standaard is (dus beheerd in een bibliotheek). Dit alles om er zeker van te zijn dat de SOA gerespecteerd wordt.

En ik moet deze stukken hergebruiken om nieuwe te maken.

We zijn in SW 2018 SP4.0.

Ik heb een zip met alle bestanden in de pc gezet.

joindre.zip

Waarom een onderdeel invoegen in een ruimte met de join-functie? Dit zou in een assemblage kunnen worden gedaan, wat eenvoudiger zou zijn. Of anders in de kamer invoegen/Stuk en dan het deel in de kamer beperken.

In feite dient de assemblage die we invoegen ons verschillende dingen (het genereren van een deel van het onderdeel is slechts een deel van het proces (dat van ons is). Dit genereert automatisch (macro)gaten en onze materiaalbehoeften (stuklijst)

Ik ben onder 2017 :-(.

Misschien kan een van mijn Lynkoen collega's je helpen...  

Blijkbaar (volgens de hulp van SW: http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/t_Creating_a_Joined_Part.htm) is dit het normale gedrag van de join-functie. Het is niet de bedoeling dat de lichamen niet worden gecombineerd.

Hallo

Ik heb net je dossier geopend, ik moet toegeven dat ik snel verdwaald ben in je structuur van assemblages en onderdelen.

Bijvoorbeeld, in de basisschets met de 7 secties verspreid over 9450mm heb je de moeite genomen om dezelfde afmeting van 1350mm te herhalen,

Om het ding te vereenvoudigen (in het geval dat de randen dezelfde lengte hebben) kun je de vergelijking Lg doorgeven doorsnede = 9500/7 en je hebt in dit geval maar één dimensie in je schets die fouten kan voorkomen.

Waarom zou u anders niet een sectie weergeven waarop u uw gaten heeft en vervolgens de herhaalfunctie gebruiken? (natuurlijk moet je de 1350mm van tevoren berekenen)

Eventueel voor de grijze elementen, heb je gedacht of getest om er een paar te maken met de 2 uiteinden (die worden gebruikt voor de bevestiging) en gewoon de lengte te veranderen? Ofwel door vergelijkingen, plus familie van onderdelen als verschillende lengtes. waarmee je de functies Bewegen, Gezicht en Combineren verwijdert.

Ik kan uw probleem op dit moment niet meer bestuderen, maar als het u kan helpen uw dossier te vereenvoudigen, zou ik blij zijn.

Tot de volgende keer.

In 2014 heb je de combine-functie: het is dichtbij om toe te treden, maar a priori completer op de te associëren lichamen

Het probleem met de combinerfunctie ligt in het feit dat de functie alleen kan worden gegenereerd als de lichamen elkaar raken of kruisen. Wat bij mij niet het geval is.