Vergelijking bij assemblage en reconstructie van onderdelen

Hallo

Ik heb een assemblage gemaakt die uit verschillende onderdelen bestaat.
Ik heb vergelijkingen toegevoegd om de totale afmetingen van de set te definiëren.

Maar als ik de waarden van de vergelijkingen (lengte / breedte) verander
Niet alles wordt geüpdatet.

Zoals wat
Mijn "configurator" assemblage meet 600x600
Ik wil een afgeleide van 400x300 maken
Alles gaat goed, maar ik moet de kamerfamilies van elke kamer openen zodat alles wordt bijgewerkt.

Ik doe CTRL+Q om alles opnieuw op te bouwen, maar het verandert niets
Als ik een kamer familie open,
Mijn afmetingen in de vergelijking zijn nog steeds 600x600 tijdens het laden
Ga dan verder met de ingevoerde waarden zonder iets te doen.

Is er een manier om niet elk onderdeel te hoeven openen om de assemblage opnieuw op te bouwen?

Fijne dag
Séb

Welkom @sebjoly88 

Om ervoor te zorgen dat onze collega's u kunnen helpen, moet u

1. dat u ons vertelt waar uw vergelijkingen zijn geplaatst,
  2. Gebruik je configuraties of niet!
  3. Worden je banden tussen ouders en kinderen onderhouden (of hoe onderhoud je ze)

Iets intrigeert me! Hoe verander je de naam van de bestanden, want als ze in dezelfde map staan en dezelfde naam hebben, kan alleen de nieuwste versie worden bewaard. Als u een onderdeel wijzigt, ondergaan alle ASM's de wijziging, tenzij de links worden doorgesneden. (Ik ben geen expert op dit punt, als je verduidelijking geeft, zou ik een beetje minder dom zijn)

Op 15 augustus zijn niet de beste experts aanwezig op dit soort PB's, je hebt wel wat geduld nodig ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Als ik geloof dat de SolidWorks-hulp helpt, verwerkt de Ctrl+Q-snelkoppeling alleen de actieve configuratie.
De snelkoppeling om alle configuraties te verwerken is Ctrl+Shift+Q.

Hulp bij vertaling:
  - Ctrl+Q : Dwingt een heropbouw af van alle functies van de actieve configuratie in het sjabloon (API-functie: ForceRebuild3).
  - Ctrl+Shift+Q : dwingt een heropbouw van alle functies in alle configuraties af zonder elke configuratie in te schakelen (API-functie: ForceRebuildAll())

Omdat de familie van onderdelen en configuraties erg op elkaar lijken, kost het niets om te proberen...

Vriendelijke groeten.

1 like

Probeer de vergelijkingen in de kopassemblage te plaatsen en niet in het onderdeel, zodat de reconstructie werkt zonder het onderdeel te openen.

Dit is wat we van onze kant doen en het werkt goed. (Ik controleer de lengte van een plaatwerk vanaf de montage)

1 like