Vergelijking in een stuklijsttabel

Hoi allemaal

Ik had in een vorig  beroepsleven vergelijkingen gemaakt in de nomenclatuurtabellen,

Stijl: Ik heb 2 soorten kamers: commerciële kamer en off-plan kamer

het handelsdeel heeft de eigenschappen MARK en REF

het deel over plan a: MATERIAAL en PLAN

Het idee was om het aantal kolommen in de nomenclatuur te beperken en 2 kolommen "BRAND / MATERIAL" en "REF / PLAN number" te noemen

Ik had een vergelijking als volgt geschreven: ALS('MERK'=""; 'MATERIE'; "'MERK')... hetzelfde geldt voor REF en PLAN. Ik wil nu meer formules maken die teksten, testresultaten en deeleigenschappen samenvoegen.

Maar niets werkt meer, en omdat de hulp vrij eenvoudig is, heb ik zelfs met een paar pogingen niet de juiste syntaxis gevonden, dus ik kom dichter bij de gemeenschap met mijn vragen:

- wat is de syntaxis van de sI(voorwaarde) functie; Si_vrai; Si_faux): moeten we ALS of ALS schrijven?

- Wat zijn de syntaxen met de apostroffen [ ' ] aanhalingstekens [ " ] en omgekeerde apostrof [ ' ] (AltGr + 7):  wanneer gebruik je welke?

- Hoe kan ik elementen samenvoegen? zoals in EXCEL met de [ & ]  ? of anders [ + ] of iets anders ?

Wees voorzichtig, er is geen formule-editor: u kunt een formule invoeren, maar voordat u  deze valideert, is het beter om deze in een hoek te kopiëren/plakken, want dan is het ONMOGELIJK om deze te wijzigen, u moet alles opnieuw typen!! GRRR !!

Hallo

In de help moet je zoeken naar "Testomstandigheden voor het vullen van tafels". De syntaxis is goed beschreven.

Anders als een uittreksel van dezelfde helper: IF('QTE'=1; "Voeg "'AANTAL'+2", "'ONDERDEELNUMMER'", "meer" toe; "Standaard")

Aan te passen aan de behoefte.

Ik heb dit stukje hulp gevonden dat veel van je vragen beantwoordt:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_Equations_in_Tables_and_BOMs.htm

En deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=WVSgamAN0oc

2 likes

Dit is een punt waar ik lange tijd soms wat problemen mee heb gehad.

Bedankt RV69 voor het stellen van de vraag, bedankt sba denis voor het aangeven van het antwoord en natuurlijk bedankt aan onze vrienden uit Quebec.

Het werkt perfect, het enige dat ontbreekt is de SOMPROD-formule