Hallo, onder solidworks 2017 test ik dingen om functies onder bepaalde voorwaarden automatisch te verwijderen ... en zelfs de basisvergelijkingen werken niet zoals ik dacht (zie bijgevoegde foto).
in feite alleen om te testen en vervolgens concreter toe te passen in een van de ontwerpen, zou ik willen dat als het boren (het verwijderen van mat extud1 ) wordt verwijderd, de afschuiningen die aanwezig zijn op de 2 bovenstaande gaten blijven, anders worden ze verwijderd ... maar dit heeft geen effect wanneer ik mijn materiaalverwijdering deactiveer of opnieuw activeer... Kan iemand mij in de goede richting wijzen?
Dat begrijp ik niet echt; Omdat enrem mat extud1 niet gerelateerd is aan de afschuiningen. Het is normaal dat als je mat extud1 verwijdert, deze overblijven.
Ik begrijp je antwoord niet ;p ... Misschien doe ik het dan verkeerd in de vergelijking. (haaa ik heb net herlezen en opnieuw bewerkt...)
-(de afschuiningen zitten inderdaad niet op hetzelfde geëxtrudeerde gat 1 bedoel je) maar dat is normaal...
Ik dacht dat mijn functie zei dat als de extrud 1 = verwijderd, de afschuining 1 wordt verwijderd (op de andere gaten), of anders worden ze niet verwijderd
Toch heb ik wel een groen vinkje als ik klaar ben met het schrijven van de vergelijking...
Hallo Het is onmogelijk om Solidworks te laten detecteren of een functie is verwijderd of niet, het eerste deel van de vergelijking is ongeldig, daarom wordt het resultaat niet weergegeven.
U kunt twee functies verwijderen door een globale variabele van het type te hebben:
GLOBALE VAR = 1 of 0 als u beide functies wilt in- of uitschakelen
BOORFUNCTIE = iif(GLOBALE VAR = 1, "niet-onderdrukt","onderdrukt") AFSCHUININGSFUNCTIE = iif (GLOBALE VAR = 1,"niet-onderdrukt","onderdrukt")
U kunt alleen functies verwijderen door 1 of 0 in de "GLOBAL VAR" te plaatsen
Het is onmogelijk om de functies in de ontwerpboom met de hand te verwijderen, wetende dat ze worden bestuurd door vergelijkingen Dit komt het dichtst in de buurt wat je wilt, als ik het goed begrijp...
Maar met jouw methode moet ik teruggaan naar de vergelijkingen om deze waarde van 1 naar 0 te veranderen?
"Onmogelijk om solidworks te detecteren of een functie wordt verwijderd of niet ... ", het is jammer, want ik wilde een configuratie maken met de geactiveerde functie en een zonder ... wat vervolgens, met de vergelijkingen, leidde tot de rest van de vergelijkingen...
Het moet mogelijk zijn om de waarde van de variabele te configureren. Maak anders een schets met slechts één lijn en gebruik de lengtemaat in plaats van de variabele.