Schetsvergelijking onmogelijk te valideren

Hallo

Ik sta voor een probleem wanneer ik in een schets een vergelijking wil maken van de ene dimensie ten opzichte van een andere ( ex = "D1@Esquisse1"/2) ) die niet gevalideerd wil worden.

Zoals de bijgevoegde foto laat zien, heb ik de blauwe kleurcode die wordt weergegeven na het invoeren van " = " en vervolgens mijn score van 100 selecteer, maar ik kan niet valideren

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Vriendelijke groeten

esquisse_1.png

Als je volgende D2 de helft van D1 moet zijn, waarom zou je dan niet als beperking een gelijkheid tussen je 2 blauwe segementen stellen?

Fred

2 likes

Het antwoord van Fred is volkomen geldig en sneller, maar laten we proberen uw probleem op te lossen.

Als je zegt dat je niet kunt valideren:

- Hoe probeer je te valideren?

- Wat gebeurt er als je het probeert?

Heb je SolidWorks en je computer opnieuw opgestart (Vaak verrichten wonderen...)

1 like

Het is maar een simpel voorbeeld Frédéric, maar bedankt voor je antwoord

Wanneer u slechts twee referentielijnen van de dimensie selecteert, wordt mijn dialoogvenster geopend om de gewenste afmeting in te voeren. Dus ik doe = selecteer dan mijn dimensie van 100, dan typ ik " / " en 2 (voor het voorbeeld) en als ik op Enter druk of ik klik op de groene validatie van dit dialoogvenster, gebeurt er niets en blijft mijn dialoogvenster open alsof de knop is uitgeschakeld. Als ik een normale dimensie invoer, zonder een vergelijking uit te voeren, kan ik gewoon valideren.

Dit komt simpelweg omdat u een vergelijking niet rechtstreeks in het dimensiegebied kunt invoeren.

U moet een vergelijking maken met de vergelijkingseditor en vervolgens het resultaat aan uw beoordeling toewijzen.

1 like

Hallo

Als je de schets laat staan en buiten doet??? Kun je de schets in de post zetten???

Pascal, ik heb het gewoon thuis gedaan in de schets en het werkt goed... SW2016

Ik doe dezelfde handeling op de werkplek van mijn collega en het werkt perfect.

Hier is de schets als vragend, maar ik denk niet dat het je veel oplevert

test_esquisse_equation.sldprt

Probeer in dit geval uw profiel op te slaan en laad vervolgens het profiel van uw collega om te zien of er iets verandert en als dat het geval is, komt het uit de verkeerde opties.

3 likes

Ik heb een schets gemaakt waar mijn collega vergelijkingen had gemaakt en ik kan ze wijzigen en het werkt perfect (ik heb zojuist "+1" aan het einde van de formule toegevoegd en het wordt automatisch berekend en ik kon valideren) Ik heb in de opties gekeken maar ik kan er niets over vinden

Ga als volgt te werk om een profiel te laden.

https://www.youtube.com/watch?v=-bvSkixfr3k

Bewaar de jouwe voor het geval dat en laad die van je collega's op de jouwe om te zien of dat je probleem oplost.

Het duurt in totaal 2 minuten

1 like

Ik heb de instellingen van mijn collega van zijn pc opgeslagen, daarna heb ik de instellingen op mijn pc hersteld (ik heb mijn instellingen opgeslagen om terug te gaan voor het geval dat). Geen verbetering, behalve het scherm dat steeds groter wordt, ik heb geprobeerd een vergelijking te maken, maar het wil nog steeds niet valideren.

heb je het opnieuw geprobeerd door Solidworks of de pc opnieuw op te starten, soms bugs en we weten niet waarom en als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan een reparatie van Solidworks!!

1 like

ac cobra 427 : Ik heb het net geprobeerd en het werkt ook in 2014. Sorry, ik bleef achter met een oud idee dat we het niet konden doen. Dus ik heb net iets heel praktisch geleerd, bedankt!

Start de pc of Solidworks al vele malen opnieuw op, ik zal binnenkort de SP5-update hebben, in de hoop dat het probleem wordt opgelost anders verwijder ik Solidworks en installeer ik opnieuw, denk ik.

Bedankt voor je hulp

Hallo

Heb je geprobeerd een reparatie van Solidwoks??? Bedieningspaneel ==> programma's ==> programma's en functies ==>Klik met de rechtermuisknop op Solidwoks en wijzig en repareer vervolgens de individuele installatie, maar vergeet niet om uw instellingen voor de remeters op te slaan voordat u dit doet.

Wachten op SP5-update om te zien of het probleem is opgelost.

Dank u voor uw antwoorden.