Vergelijkingen in de assemblage

Hoi allemaal. Ik zal je de situatie uitleggen: we tekenen in multi-body (plaatwerk). En aangezien we keukens op maat maken, heb ik vergelijkingen gemaakt, dus de volgende keer dat ik hetzelfde meubelstuk heb, doe ik een " pack and go ", pas de vergelijkingen aan en alles zal volgen.
Nu dacht ik dat het beter zou zijn om in assemblages te tekenen (de top-down methode), maar ik weet niet hoe ik in dit soort gevallen vergelijkingen moet maken. Moeten ze in elke kamer worden gemaakt?

Hallo

Het probleem met dit soort ontwerp is het feit dat het onderdeel wordt gecontroleerd door de assemblage. Afhankelijk van de manier waarop uw bedrijf werkt, kan dit voor problemen zorgen.

Als je echt met het project bezig bent: alle onderdelen beginnen met een uniek projectnummer dat je wijzigt in geval van kopiëren/herhalen, je kunt gebruik maken van externe referenties (je onderdelen gaan op zoek naar informatie in de assemblage). Bij ons gebruiken we een pilotenschets in de montage: hiermee kunt u direct naar vliegtuigen/wissels gaan... in plaats van vergelijkingen in de kamers door te nemen. Uiteindelijk is het heel eenvoudig te gebruiken en best praktisch.
Als het risico bestaat dat een deel van project A wordt gebruikt voor project B zonder de naam te wijzigen, moet u de bovenstaande methode niet gebruiken (risico dat een deel van project A wordt gewijzigd wat gevolgen zou hebben voor project B)

4 likes

Hallo
De volgende stap in het automatiseren van je taken is het gebruik van PilotAssembly uit de myCADtools tool suite, of DriveWorks, die volledig moet aansluiten bij je studie :slight_smile:

1 like

Persoonlijk raad ik je aan om een skelet/envelop op te zetten.
Heel goed uitgelegd in deze video: Setup, Skeleton and Envelope - YouTube

3 likes