Vergelijkingen in een tekening

Hallo

In solidworks probeer ik gewoon een kubus te maken (door schetsen) en ernaast het volume te annoteren (annotatie of tabel)

Dit alles automatisch, de waarde van de annotatie moet variëren afhankelijk van de afmetingen van de kubus...

Iemand een idee?

Ik heb geprobeerd een tabel toe te voegen, ik slaag erin om de waarden van de kansen te krijgen met:

"H@Esquisse1" 

in vergelijking, maar niet om ze te vermenigvuldigen...

Bedankt en een fijne dag verder

@+

Hallo

Het volume is een standaardeigenschap in SolidWorks.

In de 3D eigenschappen ga je naar de drop-down lijsten en je hebt het, dan is deze eigenschap te herstellen in de tekening (cartridge, notitie, tabel, .....)

Afbeelding weergeven

volume.jpg
4 likes

Hallo Coyote,

Ik heb geen 3D, het is een schets alleen constructie (gewoon een MEP zonder 3D).

Het doel is om kleine snelle bewerkingen op 2D te kunnen doen

Ha ok, dat begreep ik niet...

Dus nu ben ik aan het drogen!!

@+

2 likes

Hallo

Om vergelijkingen in een tekening te maken, moeten we de invoeging van een algemene tabel doorlopen.

De cellen in de tabel kunnen worden gevuld met een vergelijking door het "som"-symbool te selecteren.

De vergelijking kan geen dimensies op de tekening rechtstreeks gebruiken, maar alleen cellen in de tabel. Een cel kan worden gekoppeld aan de waarde van een dimensie door te dubbelklikken op de cel en de gewenste dimensie te selecteren.

3 likes

@fgirard, waar kan ik het somsymbool vinden?

@+

1 like

OK

Oproepnummer --> Cell

Berekening van cel -> 

@Coyote:

U moet een cel selecteren (enkele klik) en op de E van de vergelijking klikken (opmaakbalk)

Het werkt ook met het = teken  aan het begin van de cel :-)

2 likes

Het werkt!

Bedankt!!

Ik zal in staat zijn om wat berekeningen te doen met grafieken!

Ho bug, ik was aan het dubbelklikken in de cel, dus ik kon het "E" -symbool niet zien

@+

2 likes

@BATCH123! : Let op mijn antwoord zodat de vraag kan worden opgelost;)

1 like