Vergelijkingen van 3D in een tekening

Hoi allemaal.

Ik heb een PRT-bestand met een veelheid aan vergelijkingen: berekeningen van afmeting, gewicht, intern volume en andere.

In de tekening wil ik graag een aantal van de resultaten van deze vergelijkingen gebruiken.

Ik heb ''$PRPSHEET:''Vergelijkingsnaam'' geprobeerd, maar er wordt niets weergegeven.

Ik wilde ook het resultaat in een variabele naar voren brengen, maar ik kon de weg niet vinden.

Het doel is om een deel van de resultaten te nemen en ze weer te geven in notities op de tekening.

Iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank

Jérôme

In het model moet u een aangepaste eigenschap maken die het resultaat van de berekening ontvangt (eventueel door een variabele toe te voegen).
In de tekening noem je deze eigenschap.

2 likes

Dank u voor uw antwoord. 

Maar hoe wijs je dit resultaat toe aan een woning?

Jérôme

Hallo

Soms moet je er omheen komen door een schets te maken met een gedimensioneerde constructielijn met de waarde van de betreffende vergelijking en deze waarde vervolgens te koppelen aan de betreffende eigenschap.

Het is een hack, maar het werkt
Anders is het onmogelijk om de vergelijkingen in het vlak naar voren te brengen

2 likes

Om het resultaat te beïnvloeden, haalt u de formule op uit de vergelijkingen en plaatst u deze in het veld Waarde/Tekstuitdrukking.

Als je veel bestanden hebt, doe je dit in batch.

Is dat wat je probeert te doen?

sans_titre.png
1 like

Dank u wel Michael DELACOTE , ik zal deze oplossing onderzoeken. Het nodigt me niet echt uit, maar het brengt een aantal oplossingen met zich mee.

Bedankt

Dank je wel Matthieu. maar dat is niet helemaal wat ik zoek.

In ieder geval allemaal bedankt