Vergelijkingen

Hallo allemaal,

Ik maak een assemblage waarin ik onderdelen maak (ingevoegd in de assembly, zoals Part1^Assembly1, Part2^Assembly1, etc.).

Ik zou graag de afmetingen van de assemblagedelen aan elkaar willen kunnen koppelen. Ik wil er graag op wijzen dat de onderdelen gekoppeld zijn aan de montage.

Is er een tutorial of een expert op het gebied van dit soort manipulatie?

Bij voorbaat dank voor uw hulp,

Patrick

Hallo Patrick,

Van mijn kant , tenzij ik het mis heb, zal de gewenste afmeting een positiebeperking (dimensie) zijn in de assemblage, en het weergeven van de afmetingen via de zichtbaarheidscontrole en het rechtstreeks doorlopen van configuraties in de weergave van de positiedimensie, dat is alles wat ik zie om problemen op te lossen.

@+.

Ar.

U kunt een vergelijking direct in de assemblage plaatsen en deze vergelijking kan de lengte, breedte of andere kant van uw onderdeel bepalen.

Het onderdeel wordt bijgewerkt wanneer u uw assemblage opent.

Zie bijgevoegd videovoorbeeld. (gif)

equation.png
yxorouunpm.gif
3 likes

Hallo

Hier is een tutorial met het beheersen van dimensies  via vergelijkingen in de montage, het kan je helpen

https://www.youtube.com/watch?v=hDo7qMDtrt0

CDLT

1 like

Hallo

We maken veel gebruik van dit soort montage.

De makkelijkste manier die we vonden was om een pilotschets en plannen in de assemblage te stoppen. De onderdelen zijn gefixeerd op deze schets en hebben "extrusie naar" functies en een punt of vlak van de pilootschets is geselecteerd.

De vergelijkingen werken ook goed (maar er kunnen problemen zijn in het geval van het kopiëren / hernoemen van assembly).

5 likes

Voor eenvoudige vergelijkingen werkt de methode die ik voorstel perfect. Voor complexere vergelijkingen gebruiken we ook de @froussel methode met een skeletschets (in de assemblage), en het is deze schets die de andere onderdelen aanstuurt.

Voor de vergelijkingsproblemen in het geval van kopiëren / hernoemen vind ik dat de nieuwste versies van sw deze problemen sterk hebben verbeterd (sw2020)

2 likes