Kan ik een balansstudie (solidworks) doen op mijn kar,
d.w.z.: zoals aangegeven door de opname indien verbonden, oefen ik een belasting van 60 kg uit op het linkerdeel van de constructie, ik wil weten welke belasting ik moet toepassen in het tegendeel (rechts) om de stabiliteit van mijn trolley te garanderen met een veiligheidsfactor van 1,5,
kan ik deze test doen met SOLIDWORKS,
N.B.: het linkerwiel is de rotatie-as in geval van onbalans,
Simulatie is niet nodig, een eenvoudige handmatige berekening is voldoende, zoals die van u, die bijna volledig nauwkeurig is.
We zijn het erover eens dat L1 * P1 = L2 * P2
Waarbij L de lengte is ten opzichte van de as en P het gewicht.
60 * 555 = 33300 33300 / 710 = 47 kg 47*1,5 = 70,5 kg
Uw zwaartepunt wordt op 632,5 mm geplaatst
Als je dan ook nog eens wilt rekenen met het frame en de vellen. SW geeft u standaard het zwaartepunt met de functie "Evalueren" (niet de simulatiemodule) Uw frame en gewicht zullen uw zwaartepunt enigszins en op een gunstige manier verplaatsen (in ieder geval minder dan 3 mm) omdat uw assemblage zonder belasting en tegen gewicht geen risico op kantelen heeft.
Kleine opmerking als je Coeff 1.5 zegt! Is het in de lengte omdat u minder dan 1,5 in de breedte aandraait? Als u zich in strikte statische elektriciteit bevindt, met een redelijk goede horizontaliteit en zonder enige verplaatsing met een belasting van 60 kg, dan is uw berekening correct, anders moet deze worden herzien. Omdat uw vier zwenkwielen stuurbaar zijn, vertekent dit bovendien het zwaartepunt een beetje voor de berekening van het kantelen en uw veiligheidsfactor. De kansen van 555 lijken meer op 595 (aan de bovenkant van het net) vanwege het off-center van de bestuurbare roulette.