Rollen op een oppervlak

Hallo

Ik ben een metalen kandelaar aan het ontwerpen voor mijn stage, ik heb de onderkant al gemodelleerd , maar het tweede deel levert me veel problemen op!

De bovenkant van het stuk is een gebogen aluminium plaat. Ik tekende de vorm op autocad en importeerde deze naar solidworks. Ik zit vast op twee punten:

- Het oppervlak waarop mijn tekening moet worden "gerold" moet glad zijn als een vel, maar gebruikt verschillende stralen en is in dit geval  in het midden erg wijd uitlopend in vergelijking met de plaats waar het aan het onderste deel hecht. Hoe teken je dit oppervlak (het is geen kegel)?

- Ik moet absoluut de opwindfunctie gebruiken om de afmetingen van mijn tekening niet te veranderen, maar deze functie kan alleen worden gebruikt op een extrusie, op een kegel of een cilinder .... De geprojecteerde curve werkt niet en verandert mijn afmetingen volledig: hoe doe ik dat?

bottom_top_angle_100-95_degrees.sldprt

Ik begrijp de vraag niet echt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zoals je zegt werkt de opwindfunctie alleen op vlakken met een kromming in 1 richting, zoals een rechte of conische cilinder

en niet op gelijkenissen 

als ik het goed begreep, maar niet zeker

Het is aan jou om je plaat te maken met een bepaalde dikte die je via 2 vlakken snijdt (buiten en binnen)

en pas dan toe op je gelijkenis

Ik moet de vorm van de bovenkant modelleren, die een aluminiumplaat zou moeten zijn en ik heb het exacte plan op autocad getekend. Nu moet ik deze schets op een oppervlak wikkelen, maar de wikkelfunctie werkt niet op oppervlakken.... Ik zit vast

Laat je blad zien

Dit vel moet op je gerecht liggen?

welke versie ben je in SW?

Hier is het platte laken, het moet passen bij de vorm van de kandelaar ja! 

Ik gebruik de 2013 versie

Maar ik kan ook openen met de 2016 versie op het werk!

Ik verbleef in SW 2012 ;-)

Wat is uw blad speciaal

horizontale streken?

ah oké :)

Uh, helemaal niets, orizonale lijnen zijn strikt nutteloos! 

Probeer het met een vormgereedschap, als je in plaatwerk wilt blijven.

Edit: En als je een rol wilt maken, test dan gewoon op de helft van je vel. die je dan gaat symmetriseren.

Ik wil niet per se in plaatwerk blijven, zolang ik maar een oplossing vind die op formeel niveau zo dicht mogelijk bij mijn model werkt:)

Het lijkt woedend op een kegel.

Weet je zeker dat het niet geschikt zou zijn om cirkelbogen te plaatsen in plaats van splines (schets 21, 26, 27, 28)?

Ja, het kan ook werken, alleen als ik een kegel maak die perfect past bij de onderkant van mijn kandelaar, zal de bovenkant van de kegel niet genoeg uitlopen die ik al heb geprobeerd

Hallo

kijk of het bij je past, het zit in Solidworks 2016. Dit is slechts één benadering, dan zul je je moeten aanpassen en aanpassen zoals je wilt...

bottom_top_angle_100-95_degrees_-_ac-cobra.sldprt

Hoe wordt het stuk gevormd?

Je zou 2 delen van de kegel kunnen hebben (één om de basis te verbinden, één om het reflectorgedeelte te doen).

Heb je geprobeerd het onderdeel plat te maken en vervolgens te vervormen met behulp van het stempelgereedschap?

Ja, het lijkt me een goed idee, maar ik weet niet echt hoe het werkt om de tip te maken en vervolgens te gebruiken

Om het uit te vouwen??? Als je 2016 hebt, kijk dan naar mijn tutorial, het zal je helpen...

http://www.lynkoa.com/tutos/surfacique/mise-%C3%A0-plat-dune-pi%C3%A8ce-complexe

zie je stuk met de uitgevouwen die je kunt opnemen in DXF

bottom_top_angle_100-95_degrees_-_ac-cobra.sldprt

Het is me gelukt om de vorm te krijgen die ik wilde dankzij de plaatwerkfuncties. Nu weet ik niet hoe ik mijn metalen plaat alleen aan de onderkant moet buigen zodat deze de laatste 2 rondingen precies volgt?

Ik denk dat je je onderdeel in 2 delen moet maken en ze dan aan elkaar moet lassen, tenzij je het doet door te stempelen maar ik denk niet dat je er het gereedschap voor hebt, of als je een oude knabbelschaar hebt of je kunt er een specifiek gereedschap op zetten.