Willekeurige fout opnieuw opbouwen schets

Hallo
Ik heb een kamer met 3 configuraties A, B en C, met specifieke eigenschappen voor elke configuratie die een schets aansturen.
Wanneer ik de configuratie passeer
A naar B: foutloze reconstructie
A t/m C: foutloze reconstructie
B naar C > reconstructiefout ongeveer 7 van de 10 keer
Ik geef toe dat schetsen niet eenvoudig is. Het is moeilijk om te zien waar het probleem vandaan komt als alles rood of geel is. Het komt zelfs voor dat het wegnemen van een beperking de schets rood doet worden...
Heb je ooit dit soort problemen gehad?

Hallo

Als er stralen en raakvlakken in je schets in je schets zijn, kan het probleem daar vandaan komen, omdat soms, afhankelijk van de volgorde van wijzigingen, de raaklijnen achteruit gaan.

Het beste zou zijn om het stuk of op zijn minst enkele afbeeldingen te plaatsen.

De schets bevat inderdaad enkele raakvlakken. Geen verbetering door ze te verwijderen.

De schets is vrij complex, er zijn veel beperkingen en veel vergelijkingen. Ik had waar mogelijk de voorkeur gegeven aan beperkingen boven vergelijkingen, maar dat kan een slecht idee zijn. Je hebt het over sequentievolgorde, en ik denk dat de cis worden verwerkt in de volgorde van creatie, terwijl de vergelijkingen in een geoptimaliseerde volgorde kunnen worden verwerkt door het vakje "automatische oplosvolgorde" onder aan het venster van vergelijkingsbeheer aan te vinken.

Ik zal deze hypothese meteen testen.

Bedankt

Er is verbetering. Geen foutmeldingen meer. aan de andere kant veranderen sommige rijdimensies die niet door vergelijkingen worden beheerd wanneer ze van de ene configuratie naar de andere gaan (altijd B naar C)

[edit]: probleem opgelost door nog meer geometrische beperkingen (gelijken aan lengtes) te verwijderen en ze te vervangen door dimensies met behulp van een vergelijking.

1 like