Ik werk momenteel aan een CAD-project waarbij ik werk met de Generative Shape Design module van Catia, als ik het product enige tijd manipuleer verschijnt er een venster ("Klik op ok om te stoppen") en vervolgens sluit het venster.
Als iemand dit probleem ooit is tegengekomen, zou ik erg blij zijn om hun oplossing te horen.
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en een fijne dag voor iedereen.
Wauw.... Ah, mijn mening, je hebt precies op het moment van de bug opgeslagen, wat betekent dat zodra je je plan opent, de bug er is... Afgezien van opnieuw beginnen Jouw spel in het beste geval, je studie in het slechtste geval, heb ik niet al te veel oplossingen... Succes...
EDIT: (je zegt dat het verschijnt en dan verdwijnt ??? meestal verschijnt het en je moet het sluiten van OK of door de "X" die het effect heeft van het doden van CATIA dus het verliezen van wat niet wordt opgeslagen, is dat de PB?)
Het identificeren van de bron is lastig als er geen herhaalbaar scenario is.
Als een scenario reproduceerbaar is, test dan met een servicepack of hoger (zie indien gecorrigeerd door DS).
Als het niet reproduceerbaar is, is het noodzakelijk om door te gaan met eliminatie:
BEWERKEN: Add-ons (sla het bestand op onder een nieuwe naam en voer vervolgens het CATDUA-opschoningshulpprogramma uit).
De meest voorkomende "het was oké voordat het plotseling kwam" check of de collega's hetzelfde PB hebben (de CATSetings opschonen, Windows updates of software installatie bekijken)etc.
Installeer CATIA opnieuw.
BEWERKEN: Aanvullingen (als de PB blijft gekoppeld aan het bestand, verwijderen we de functies in de grafiek die achtereenvolgens onderaan begint totdat we de functie hebben geïdentificeerd die PB vormt).
Allereerst bedankt voor je antwoorden, dit probleem deed zich voor op de pc's van mijn school, dus ik denk niet dat het iets met de computer te maken heeft (maar je weet maar nooit).
Om franck.ceroux te antwoorden: je moet op "ok" klikken en dan sluit catia, ik merkte dat sommige producten in de studie vatbaarder zijn voor dit probleem.
Ik heb de software al opnieuw geïnstalleerd en ik heb nog steeds hetzelfde probleem, dus ik denk dat mijn probleem meer een probleem is met deze studie dan met de software zelf (aangezien het me met andere pc's is aangedaan).
Ik wilde weten of andere mensen op het forum dit probleem hadden gehad.
De OK om te beëindigen klik is een grote bug die Catia sinds het begin volgt en helaas kan worden aangetroffen zonder zelfs maar iets te doen. Een bestand openen en vervolgens niet weten waarom het crasht.
Een ding dat u moet doen, is niet op OK klikken, maar het opstartvenster van Catia sluiten, dat op de achtergrond open blijft. Dit heeft het voordeel bij het opnieuw opstarten van catia dat de automatische back-up wordt hersteld.
Deze truc werkt hier echt. Daarna kan het specifiek zijn voor onze configuratie omdat we een launcher hebben voor het opstarten.
Deze achterruit opent de cnext.exe. A priori vertelt een collega die onze omgeving niet heeft me dat deze verdwijnt.
We ervaren allemaal de "Klik op OK om te beëindigen" van CATIAV5.
Er zijn echter enkele gevallen die door DS kunnen worden gereproduceerd en dus gecorrigeerd als onderdeel van het onderhoudscontract. (in een HotFix, een nieuwe SP of een nieuwe release).
Maar zoals ik al zei, het is erg vervelend om de oorzaak van de crash te achterhalen.
De PB is met CATIA beperkt als u een gecertificeerd station gebruikt, ServicePack 4 of hoger, en u deze parameters regelmatig reinigt (CATSetings).
Heb je het over GSD voor je project, de PB komt binnen als je in deze werkplaats bent of als je er niet bent (terug naar Assembly of partDesign)?
Zonder het project te kennen, ging ik verder door achtereenvolgens het ene stuk na het andere te verwijderen door de wijzigingen (laatste gewijzigde of ingevoegde stukken) op te nemen.
EDIT: sla de SSA op onder een nieuwe naam (om het origineel te corrigeren)
Tot een terugkeer naar de normale assemblage om het onderzoek te heroriënteren op wat een PB vormt voor CATIA.