Fout bij het maken van mechanisch gelaste elementen

Hallo

Het is me al geruime tijd niet meer gelukt om mechanisch gelaste elementen te maken.

Ik maak een nieuw onderdeel, ik teken een schets en door het te selecteren probeer ik een mechanisch gelast element te maken, behalve dat er de volgende cryptische foutmelding verschijnt: "Een bibliotheekfunctie kan niet worden ingevoegd in een onderdeel dat al deel uitmaakt van de bibliotheekfunctie.". Eerst dacht ik dat het probleem kwam van het pad naar mijn gelaste mechanische profielen, maar nee. Ik heb zelfs een nieuw profiel aangemaakt en getest, maar zonder positieve resultaten.

Ben je dit probleem ooit tegengekomen?

Ter informatie: dit gebeurde kort nadat we solidworks PDM en Solidworks 2018 SP4 hadden geïnstalleerd.

Kanton Gauthik

pbmecanosoude.png

Hallo, na de installatie heb je de paden teruggezet??? Bestand optie/locatie???  

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ja absoluut, dat is het eerste wat ik heb gecontroleerd.

Ik heb vervolgens een nieuw profiel gemaakt in een testmap en ik heb dezelfde fout.

Gezien het bericht lijkt het erop dat uw onderdeel niet is opgeslagen als een normaal onderdeel, heeft het bestand de extensie sldprt?

2 likes

Wauw, geweldig.

Het blijkt dus dat als ik een nieuw onderdeel maak en ik probeer mijn mechanisch gelaste element te maken, het niet werkt, maar als ik het onderdeel vastleg en dan probeer ik het, het werkt.

Dit moet te wijten zijn aan een fout in het onderdeelmodel.

Heel erg bedankt voor je hulp!