Fout in uitgevouwen

Hallo

Ik kom naar u toe omdat ik te maken heb met een fout bij het uitvouwen van een plaatwerk ten opzichte van het gevouwen. Het probleem komt van de inkeping, op de uitgevouwen is het te klein, terwijl het op de gevouwen correct is gedaan.

Alles doet ons geloven dat de functie van gevouwen plaatwerk niet goed communiceert met de rest, maar ik begrijp niet wat er mis is.

Ik sluit het stuk in. Om het probleem te zien, vouwt u het plaatwerk open en vergelijkt u de grootte van de inkepingen.

Hartelijk dank

C21-0595-01-105.sldprt

Het bestand kan niet worden geopend.

Klik met de rechtermuisknop op de uitgevouwen functie en kijk of hoekbewerking is ingeschakeld of niet en ook de andere opties. Zie bijgevoegde gif

6vvmntj3he.gif
4 likes

Hetzelfde voor mij, onmogelijk om het bestand te openen en net als @sbadenis gebruik ik dezelfde instellingen in het uitgevouwen.

2 likes

Goedenavond, dank u voor uw antwoorden.

Het is inderdaad de optie "hoekbehandeling" die chaos veroorzaakt. Is deze optie nuttig? Is het beter om het standaard uit te schakelen? In dit geval veroorzaakte het een fout en problemen tijdens het buigen, terwijl in de SolidWorks-help wordt gespecificeerd dat het doel is om de onderdelen produceerbaar te maken.

Ik heb je afbeeldingen gegeven van de in- en uitgevouwen kamer met en zonder de optie.

Wat zijn de essentiële opties die u moet aanvinken om een correcte uitgevouwen te krijgen?

En wat vind je van de functie "plaatwerk gebogen op de rand"? Het is handig en intuïtief, maar is het deze functie die in mijn geval een probleem veroorzaakt?

Hartelijk dank

pliee.jpg
depliee_avec_traitement.jpg
depliee_sans_traitement_correcte.jpg
1 like

Hallo

Probeer dit stuk vanaf het begin te maken zonder de volumefuncties.

1 like

Is dit het resultaat dat je wilt in de hoeken?

pliage_coin_ferme.sldprt
1 like

Soring, het is niet het verwachte resultaat. Net als in de "gevouwen" afbeelding in mijn vorige post, willen we rechthoekige inkepingen.

Op zich is er op het gevouwen geen probleem, maar het is op het uitgevouwen dat er een fout zit in de inkeping.

Oké, maar ik heb geen fouten, zelfs niet met het inkepen van hoeken.

Als we het bestand zouden kunnen openen, zouden we misschien meer kunnen zeggen. Maar hij ziet er erg corrupt uit.

pliage_coin_ferme_2.sldprt

Ok, hier is het stuk weer.

Inderdaad, wanneer het onderdeel wordt gemaakt via een enkele plaatwerkfunctie, is er geen probleem.

test_pieds.sldprt

toekomstige versie voor mij, maar het zal werken voor anderen.

Hallo allemaal,

Ik ben zo vrij om eraan te herinneren.

Wat vind je van de functie "plaatwerk op de rand gevouwen"? Het is handig en intuïtief, maar is het deze functie die in mijn geval een probleem veroorzaakt? Moeten we "hoekverwerking" standaard aangevinkt laten?

Hartelijk dank.

Als ik het goed begrijp, is het de behandeling van de hoeken die zijn aangebracht op een volumelichaam dat is omgezet in plaatwerk dat het probleem is.
Naar mijn mening is de conversie van volume naar plaatwerk iets om bij het oplossen van problemen te houden als je het je echt niet meer kunt veroorloven om het onderdeel native in plaatwerk opnieuw te doen.

Mocht dit je vaak overkomen, dan kun je een ticket openen op supportniveau.