Fout in een macro

Hallo

Met behulp van een macro voeg ik een component als deze in:

Stel swComponent = swModel.AddComponent5(TbResultPath.Text, swAddComponentConfigOptions_CurrentSelectedConfig, "", Onwaar, "", 0, 0, 0)

Het probleem is dat de eerste keer dat ik de macro uitvoer, ik het in te voegen onderdeel open, dan ga ik terug naar de assemblage en plaats het. Maar ik krijg dit resultaat:

En als ik de macro opnieuw start nadat ik op Einde heb geklikt, werkt het... Ik begrijp niet waarom.

Bedankt

Logischerwijs, door op "Debug" te klikken, geeft Sw u de regel die het probleem veroorzaakt.

Kunt u ons vertellen welke?

Staat het onderdeel op de juiste plek?

Edit: Een antwoord hier  https://support.microsoft.com/en-us/kb/175616

Wat is de versie van Sw en de configuratie van uw computer?

2 likes

Dit is precies de lijn die ik heb aangegeven (met de fout in de opname)

>Set swComponent = swModel.AddComponent5(TbResultPath.Text, swAddComponentConfigOptions_CurrentSelectedConfig, "", False, "", 0, 0, 0)

Edit: Bedankt voor de link, maar ik begrijp niet echt wat ik eruit kan halen.

Dan zit ik op Windows 7 64, SW2013.

Ik ben geen expert in macro ...

Lucas zou je zeker kunnen helpen.

Moeten we toevallig niet Tbb zetten in plaats van Tb?

1 like

Hum, het is me gelukt om mijn probleem op te lossen, maar ik weet niet hoe (nou ja, vooral waarom).

Voordat ik werd ingevoegd, ging ik terug naar mijn montage. Maar als ik terugga naar mijn vergadering VOORDAT ik deze methode noem, werkt het ... Ik begrijp niet waarom.

Maar heel erg bedankt voor je hulp!

>

Hum, het is me gelukt om mijn probleem op te lossen, maar ik weet niet hoe (nou ja, vooral waarom).

Voordat ik werd ingevoegd, ging ik terug naar mijn montage. Maar als ik terugga naar mijn vergadering VOORDAT ik deze methode noem, werkt het ... Ik begrijp niet waarom.

Maar heel erg bedankt voor je hulp!

Hallo

Ik denk dat het het invoegen is dat langer duurt dan verwacht, en dat je moet pauzeren (wachten) zodat het openen van het onderdeel is voltooid voordat je het invoegt.

Als we op Debuggen klikken, verwijst swModel dan naar een assembly of naar een onderdeel?

Ik denk dat het een toneelstuk is...

Voor verschillende oplossingen voor pauzes, zie hier:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/affichage-de-configurations-avec-tempo

2 likes

Het bevestigt wat ik dacht, je was niet bij de montage toen je het onderdeel invoegde!

2 likes

Ziezo, ik wist dat Lucas het juiste antwoord zou vinden! =)

3 likes