Ik ben me al een tijdje bewust van dit probleem, maar tegenwoordig dwingt de noodzaak om een bestand te delen tussen 2 softwareprogramma's me om te proberen het op te lossen.
Ik gebruik momenteel SolidWorks 2016 SP5 met andere werkstations in mijn bedrijf en we kunnen geen STEP-bestanden meer maken of openen.
Bij het openen van een bestand van dit type verschijnen de volgende berichten:
"De standaardsjablonen zijn niet geldig. Het probleem kan worden opgelost door de standaardsjablonen te corrigeren in het dialoogvenster Opties. Wil je verder met een leeg model?"
-> OK
"De standaardsjablonen zijn niet geldig. Het probleem kan worden opgelost door de standaardsjablonen te corrigeren in het dialoogvenster Opties. Wil je verder met een leeg model?"
-> OK
Behalve dat het hier is:
-Als het een bestand van ons huis is, verschijnt er niets en is de ontwerpboom leeg. Geen inhaalslag mogelijk. Hetzelfde geldt voor de IGS die niet eens opengaat.
- Voor geïmporteerde bestanden zoals GrabCAD / TracePart kunnen sommige lichamen worden weergegeven, er is dan een ontwerpboom beschikbaar met effectieve reparatiemogelijkheden. Maar niets helpt, de verloren oppervlakken zijn onherstelbaar.
Zowel mijn werkstation als een ander werkstation zijn getroffen, het kan geen RWZI's maken/lezen.
Ziezo, als ik aanvullende informatie moet verstrekken om dit probleem op te lossen, aarzel dan niet.
Probeer bijvoorbeeld nieuwe onderdeelmodellen en assemblages op uw bureau te maken. Voeg vervolgens de link naar deze map toe in de SW-opties en vervolgens in Bestandslocaties.
Wat het antwoord van Remrem betreft, ik begreep het niet zo goed:
Nieuwe onderdelen modellen? Is het niet hetzelfde als munten?
Voor het antwoord van Coyote heb ik de weg gevonden en het leidt tot twee sjablonen:
- C / ProgramData / Solidworks2016 / sjablonen (dit lijkt het standaardbestand te zijn, dat in eerste instantie de STEP voor mij opende. Waarom is het corrupt geraakt?)
Omdat het blijkbaar not done is. U moet een onderdeelmodel en een assemblagemodel maken.
Om dit te doen, opent u een munt en asm, waarna u opslaat als .prtdot en .asmdot. Hiermee kunt u bijvoorbeeld de eenheden of andere eigenschappen van het document configureren, zodat u ze niet opnieuw hoeft te doen. Telkens wanneer u een onderdeel of assemblage maakt, wordt dit model gebruikt.
Dan moet je het in een gedeelde map zetten, zodat elk van de gebruikers er toegang toe heeft. Dan wijs je op elke paal de weg.
Voor Montage, onderdeel en tekening klik je op de knop ... En u selecteert een standaardsjabloon door te dubbelklikken.
Vervolgens valideer je de opties en zou je bestand moeten openen.
Dit gebeurt wanneer de standaardmodellocatie niet langer geldig is (bijvoorbeeld wanneer deze verwijst naar een locatie in een oudere versie van SOLIDWORKS.
Het probleem heeft niets te maken met het aantal modellen dat we op het station hebben.
Het probleem is dat om een niet-native bestand te openen, SOLIDWORKS automatisch onderdelen en samenstellingen moet genereren. Het is daarom noodzakelijk om te specificeren welk sjabloon moet worden gebruikt om de verschillende bestanden te genereren.
Vaak is na het installeren van een nieuwe versie van SOLIDWORKS het standaard sjabloonpad niet meer correct omdat SOLIDWORKS de instellingen van de oude versie heeft behouden die ook bestandslocaties bevat, als de locatie niet meer bestaat op de computer, bijvoorbeeld een SOLIDWORKS 2016 installatiemap terwijl je in 2017 bent, dan komen we dit probleem tegen.
Daarom klikken we op de knop ... om een standaardsjabloon opnieuw te selecteren uit de sjablonen die zijn gedefinieerd in de bestandslocaties.
Het probleem dat u tegenkomt heeft niet echt te maken met het bestand of het werkstation, maar gewoon met de instellingen die niet up-to-date zijn.