Mappingfout bij het uitvouwen van een plaatwerkonderdeel

Hallo en gelukkig nieuwjaar allemaal,

Ik heb een plaatwerkonderdeel laten maken in SW2020.
Op dit deel na het uitvoeren van een materiaalverwijdering geeft een fout aan in de ontvouwing met betrekking tot de mapping.

Op de afbeelding boven het uitgevouwen deel met deze fout gaat het verwijderen van materiaal door 2 vouwen, in het uitgevouwen zijn de 2 stralen van vouwen nog steeds zichtbaar na het verwijderen van materiaal (rood omcirkeld).

Als u hieronder het gevouwen deel vindt, is de materiaalafname groen omcirkeld,

1. Heeft u een oplossing voor deze mappingfout?
  2. Hoe is het mogelijk om materiaal op de juiste manier door een vouw te verwijderen?

Vriendelijke groeten

Hallo
Gelukkig nieuwjaar voor jou.
Tenzij ik me vergis, moet je deze snede plat maken en vervolgens vouwen om een correct resultaat te krijgen.

1 like

Hallo

Volgens de scheppingsboom lijkt het mij dat dit is wat er is gedaan, uitvouwen functie, materialen verwijderen en dan vouwen.

1 like

@FUZ3D , afgekeurd :smiley:
Na misschien een bug van de 2020 op de ontvouwfunctie. Anders is de schets die slecht gepositioneerd is en dit genereert.

Het zou interessant zijn om de opties voor materiaalverwijdering te zien (normaal, geoptimaliseerde geometrie, enz.)

Als het ooit gebeurt, is de schets volledig beperkt en is het materiaal verwijderd na een uitvouwfunctie

Hieronder staan dus de parameters voor het verwijderen van materiaal

Hallo
Ik heb net een test gedaan met SW2022SP5 ik heb dit probleem niet

image
zelfs bij dunner plaatwerk

Hallo;

Heb je het geprobeerd zonder het selectievakje "Normale materiaalverwijdering naar" ingeschakeld?
Controleer ook bij "geselecteerde contouren" of er rekening wordt gehouden met alle nieuwe oppervlakken...

Vriendelijke groeten.

1 like

Ik heb lang met de 2020 gewerkt sinds we 2020 = > 2022 deden en ik heb deze bug nooit gezien

Het kan afhangen van de MS

Dus ik heb gewoon de test gedaan zonder de optie om het te verwijderen. van de normale materie en ik heb niet langer de zorg voor het materiaal dat beeld ter ondersteuning blijft.

Functie Info:

Zicht op de uitgeklapte kamer:

Is het normaal dat deze parameter dit probleem veroorzaakt?

Van mijn kant, met of zonder de optie aangevinkt, verandert er niets. Aan de andere kant, probeer de dxf van snijden te doen om te zien of het geen dubbele lijnen genereert

De DXF komt er in goede staat uit en is niet verkeerd