Fout bij het opnieuw opbouwen van een RWZI

Ik heb een RWZI geïmporteerd van een leverancier.

In de boom bevind ik me met een foutief oppervlak.

Na het starten van de foutdiagnose en proberen deze op te lossen: Ik heb de fout nog steeds.

Ik hou er principieel niet van om onderdelen met constructiefouten in mijn assemblages in te voegen.

Het lijkt mij dat er een optie is in SW (ik zit in SW2013 SP5.0) waarmee je de fout kunt "verbergen"?

Komt dat je bekend voor?

step.png

Als het oppervlak visueel goed is, begin dan met het opnieuw opslaan van uw bestand in STEP of parasolid.

Een nieuwe rit lost soms fouten op. Bewezen methode...

Ik was in staat om dat te begrijpen om bepaalde problemen te voorkomen

Het was beter om parasolid te importeren

@+ ;-)

Hallo

Er zijn twee mogelijkheden:

- Verwijder het oppervlak! Als het klein is en visueel geen probleem vormt, is het acceptabel.

- Probeer anders de oppervlakken te naaien:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/t_knit_gaps_Closing_Gaps_to_Within_a_Tolerance.htm

Hallo

Dit gebeurt inderdaad vaak, vooral bij complexe bestanden.

Het is vaak nodig om gedetailleerde reparaties uit te voeren:

• Reparaties aan het oppervlak van de unit uitvoeren
  • Reparaties aan discontinuïteit van de eenheid uitvoeren

En dat kost nogal wat tijd.

Dan komen de fouten vaak voort uit kleine, complexe oppervlakken die we vaak niet in een assemblage hoeven in te voegen of te representeren.

Dus selecteer ik onnodige oppervlakken of lichamen en verwijder ze om de kamer te vereenvoudigen. Want zelfs als het onderdeel "gezond" is, komen er weer fouten op.

Het is de moeite waard om de tijd te nemen als u het onderdeel op de lange termijn moet hergebruiken.

Succes...

1 like