Fout in de referentie

Hallo

Om mijn werk te versnellen, maak ik een tekening, vergelijkbaar met het deel dat ik moet tekenen. en dan pas ik de referentie aan.

Sinds vanochtend heb ik de foutmelding bijgevoegd:(

Heeft u een oplossing voor dit probleem.

Bij voorbaat dank.

erreur_reference.png

Er wordt altijd verwezen naar een tekening via een onderdeel of assemblage 

Dus ja, je hoeft alleen maar je onderdeel of assemblage te nemen en het aan te passen en

Maak ook je tekening opnieuw

en niet geprobeerd dit plan te wijzigen

@+

2 likes

Ik denk dat ik mezelf slecht heb uitgelegd , sorry:

Dus ^^ heb ik een kamer (1) met een plan.

Ik heb nog een stuk (2) dat lijkt op de (1). dus ik maak een kopie van de tekening (1)

Vervolgens hernoem ik de kopie van de tekening (1) met de naam (2). 

Als ik vervolgens de hernoemde tekening (2) open, verander ik de referentie (doc bijgevoegd)

Het tekenen gebeurt dus direct. Maar sinds vanochtend heb ik deze foutmelding.

Ik hoop dat ik expliciet genoeg ben geweest.

capture2.png
1 like

Slecht idee om te doen zoals het denk ik, het is beter om te registreren onder... het plan en dan de kamer in plaats van kopiëren en plakken denk ik.

CDT

1 like

Ik krijg deze melding als ik een fout maak van een onderdeel naar een assemblage of selecteer je andersom hetzelfde type bestand? 

4 likes

In plaats van de kopie van de tekening te hernoemen, is het misschien beter om deze te hernoemen door pack and go te doen en zo een kopie van het plan en het onderdeel te maken en dan de wijzigingen aan te brengen die je nodig hebt.

Anders heb je de mogelijkheid om een take-away samenstelling te maken. U selecteert de kamer en het plan en geen referentieproblemen meer!!  

Hoe dan ook, met Solidworks moet je echt voorzichtig zijn met "kopiëren en plakken"

Daar is hij heel gevoelig voor!!

Cdt

1 like

Hallo

Een hack om je te helpen, het originele deel verander je de naam of je verplaatst het naar een andere map. Je opent je kopie van het plan en daar zou je normaal gesproken een massage moeten krijgen van het type bla bla bla ik kan het stuk niet vinden, wil je het daar zoeken, je antwoordt ja en je gaat op zoek naar de kopie van het stuk.

Vergeet ten slotte niet terug te gaan met het originele onderdeel.

Moge de kracht met je zijn

1 like

De boodschap spreekt voor zich en MaD heeft gelijk: je wilt een onderdeel vervangen door een assemblage, wat SW niet weet hoe het moet.

3 likes

Hallo

Ik denk, net als de anderen, dat het inderdaad een poging is om een onderdeel te vervangen door een  assemblage of vice versa (ik heb SW zelden op dit niveau zien falen).

Aan de andere kant is er een fout om uit te buiten, uit het geheugen was ik erin geslaagd om een onderdeelmodel door een assemblage te veranderen door de manipulatie uit te voeren van het vervangen van het model direct in de weergave (klik met de rechtermuisknop, vervang het model).

2 likes

Sorry voor de vertraging,

Ik heb gewoon vrije tijd nodig:)  Want ja, "bekrompen ben ik". Ik wilde een onderdeel vervangen door een assemblage.... oeps

Toch bedankt voor je antwoorden. 

2 likes