Solidworks-registratiefout

Hallo

Hier is mijn probleem, wanneer ik een onderdeel maak en het opsla op een netwerkschijf, is het in orde. Wanneer dit onderdeel is gemaakt en ik eventuele wijzigingen wil opslaan, geeft Solidworks me een foutmelding (de back-up is mislukt).

Toen ik wat dieper groef, merkte ik dat SW het onderdeel op de netwerkschijf niet kon vinden, terwijl het mooi en aanwezig is. SW verliest eigenlijk de referentie van het deel waar ik aan werk...

Heeft iemand een voorsprong?

Hallo

Als je je stuk niet kunt opnemen, heb je dan geprobeerd op je harde schijf op te nemen om te zien of het werkte?

Naar mijn mening zijn er twee mogelijkheden voor uw problemen:

- of een storing in het micronetwerk die tijdens uw werk zou hebben plaatsgevonden

- of een probleem van onvoldoende fysiek geheugen om de operatie uit te voeren.

Als ik het op mijn harde schijf opsla, werkt het, maar het toont me nog steeds het venster "opslaan als" (wat het niet zou moeten doen, omdat ik het onderdeel gewoon wil overschrijven)

Het vreemdste is dat in het venster "opslaan als",

Als ik het goed doe --> fout

Als ik op het betreffende bestand klik, accepteert het de back-up.

Oké, dus voor mij is het een tijdelijk verlies van het netwerk.

Wanneer het bestand vanuit het netwerk wordt geopend, heb je een Windows-markering die op dezelfde plaats is gemaakt als het bestand, als er een micro-cut in het netwerk is, moet het een beetje van deze kleine verliezen.

Dus wanneer u opnieuw opslaat op het netwerk door het bestand te overschrijven, genereert het de markering voor het openen van vensters en het werkt, lokaal werkt het ook (normaal om op te slaan omdat u niet op dezelfde plaats opslaat als het bestand dat u oorspronkelijk hebt geopend).

Het is aan jou om samen met de IT-afdeling te analyseren wat er op de netwerkverbinding gebeurt.

2 likes

Oké, dank je, ik zal deze weg verkennen.

Een domme vraag, maar het kan helpen

Heeft u nog alle rechten op het netwerk (totale controle of lezen, schrijven)

Ja, de rechten zijn in orde...

Hallo

U moet het UNC-pad proberen in plaats van een netwerkstation te gebruiken.

Met UNC pad bedoel ik het aangeven van het daadwerkelijke pad.

---> \\Server1\SW Projects\Project 1\Assembleert 1\Part1.SLDPRT

In plaats van: L:\Project 1\Assembly 1\Part.SLDPRT

Dit is equivalent, maar een netwerkschijf die niet voor X tijd wordt gebruikt, wordt losgekoppeld (een probleem dat specifiek is voor Windows), terwijl een UNC-pad nog steeds actief blijft (tenzij er micropauzes zijn zoals aangegeven door Franck)

Het venster Opslaan als verschijnt noodzakelijkerwijs omdat het niet vinden van het pad het wacht tot u een nieuw pad of een nieuwe naam aangeeft (voor het geval het document wordt vergrendeld).

Het is normaal dat er een foutmelding verschijnt wanneer u direct op opslaan klikt. Als Windows de verbinding met de netwerkschijf heeft verloren, moet u deze verbinding opnieuw activeren, hiervoor moet u ervoor zorgen dat het in zekere zin een deel leest, zodat Windows het voorbeeld en de informatie (eigenschap van het onderdeel) herstelt. Deze bewerking bevriest vensters soms voor een min of meer lange tijd, dit hangt af van de kwaliteit van uw netwerk...

3 likes