Hallo
Een verandering in de klant dwingt me om bijna vanaf het begin met een plan te beginnen.
Dus heb ik alle functies een voor een verwijderd, te beginnen met de oudste om op het punt te komen van waaruit ik verder kon gaan.
Ik heb echter een fout in de vergelijking die ontstaat bij het verwijderen van een constructieprofiel.
Heeft iemand een idee? Mijn doel was om boven de 3D6 schets te beginnen
Bij voorbaat dank
EDIT: Ik heb de indruk dat het probleem komt van de 50/50/5 hoek ijzer gebruikt. Ik heb onlangs een profielbibliotheek geïnstalleerd die ik hier heb opgehaald.
general_pare_soleil_erreur.sldprt
Hallo;
In Mechanowelded en Sheet Metal Works maakt solidworks automatisch vergelijkingen als hetzelfde profiel (hier je hoek) door verschillende functies wordt gebruikt....
In werkelijkheid stelt Solidworks de vraag (slecht geformuleerd), maar deze pop-up maakt heel vaak deel uit van de "genegeerde" vensters (zie in uw algemene opties).
Voor uw specifieke geval kunt u deze vergelijking zonder enige wroeging verwijderen.
Wat uw algemene constructie betreft, vraag ik mij af hoe het zit met uw "lichaamsverplaatsing" -functies gevolgd door "lineaire herhalingen" + symmetrieën .... met dezelfde offsetwaarden (??) .... Er is zeker een eenvoudigere manier. Wat betreft het gebruik van 3D-schetsen... Ik denk dat ze overbodig zijn. Ik denk dat 40% van de gebruikte functies te veel is. (Het lijkt wel Catia met al die nutteloze vlakken en symmetrieën...)
Vriendelijke groeten.
1 like
Dus ik kan niet verbergen dat ik een beginneling ben op solidworks...
Wegens tijdgebrek heb ik nog niet de gelegenheid gehad om deel te nemen aan de training die door mijn dealer wordt aangeboden.
Zo krijg ik zoveel mogelijk voor elkaar.
Ter verdediging, de openingen tussen de gerechten zijn niet hetzelfde, wat me ervan weerhield een eenvoudige lineaire herhaling te doen