3D-schetsen en gelaste monteur

Hoi allemaal

Hoe maak je een gelast monteur met een rechthoekig profiel: het lukt me om het voor het onderste deel en het bovenste deel te maken, maar ik kan het niet oriënteren voor de zijpilaren.

esquisse_3d.jpg

Hallo .PL, heb je op "Nieuwe groep" geklikt? 

3 likes

Hallo

In de functiebeheerder moet u bij het maken van de verticale staanders deze oriënteren met de lijnen van de lage of hoge schetsen.

Zie bijgevoegd bestand

@+

esquisse_3d_pl.sldprt
3 likes

Nog een voorbeeld dat dichter bij wat je wilt denk ik

@+

esquisse_3d_pl_bis.sldprt

@Aurélien: bedankt, ik maak verschillende groepen aan, mijn probleem is alleen de oriëntatie van het profiel!

Dan is er ook de mogelijkheid om het gecreëerde lichaam te oriënteren als je dat niet kunt doen met de Coyote-oplossing:

Benoit's antwoord op mijn vraag: http://www.lynkoa.com/forum/3d/decaler-un-profil-mecano-soude-solidworks

Met een "verplaatsing" van het lichaam en dwang

1 like

Je haalt de grote artillery@Aurélien ^^ naar boven Normaal gesproken gaat het met de techniek van @Coyotte heel goed.

Je moet op het tabblad "aangepast" klikken en dan speel je met de hoeking als het een kwestie van hoeking is. Of met "positioneer het profiel" als het gaat om het binnen, buiten enz. van uw bouwlijnen te plaatsen.

Aan de andere kant moet je voor deze laatste optie punten hebben om te creëren in de schets van je profiel

reglages.jpg
3 likes

edit: Bericht verdubbeld van de vorige. Als moderatie het kan verwijderen;)

reglages.jpg

Dit is de Rambo methode van CAD:)

5 likes

Het is slim om me zo midden op kantoor aan het lachen te maken! :D

4 likes

Zie bijgevoegd bestand

De verandering in profielpositionering benadrukken

Maak X Groepen 

zie bijgevoegde bestanden onder SW 2012

@+

mecano_soude_-pl.sldprt
2 likes