Inconsistent 3D-schetsen

Hoi allemaal 

Ik doe een beroep op de 3D-schetsprofessional, 

Ik heb problemen met een beperking die niet meer doorgaat in de 3D-schets. Ik kan geen rechte lijn meer ingesnoerd maken.

Ik maak nogal complexe pijpskids en er komt een tijd dat eenvoudige spanning op de as niet meer werkt en ik weigerde door massief.

Ik heb een Xeon met een p4000 en solide 2019sp4 .

Het stuurprogramma heeft dagen aanbevolen door solide en Windows kan het alleen zelf bijwerken.

De nieuwe prestatieoptie is ingeschakeld.

Het probleem doet zich in elke context voor, zelfs in de kamer met alleen de gelaste constructie

In de aanpassing van de schets is de zoom heel erg traag, maar de rotatie is perfect.

Een korte video van zijn weigeringen:

De pc wordt onbruikbaar en ik weet niet waar ik moet zoeken.

Heb je dat ooit gezien? 

Bij voorbaat dank

20210820_102901.mp4
1 like

Hallo

Ik weet niet of het relevant is, maar ik zie dat de "DN200" klemmen een defect hebben dat zichtbaar is op het scherm. Ze zijn niet gecentreerd ten opzichte van de buis die ze vasthouden.

Het zou beter zijn om een as in het midden van de buis te gebruiken.

Een ander ding dat meer op jouw probleem lijkt, ik krijg dit bericht als ik een 3D-weergave gebruik zoals in je video.

Ik heb niet langer de boodschap als ik mijn ASM heb is strikt evenwijdig aan vlak 1 of 2 of 3, afhankelijk van de 3D-lijn die ik teken. Met andere woorden, ik zie dat je de beperkingen langs X, langs Y, enz. niet gebruikt. Het lijkt mij dat, aangezien je geen diagonalen hebt, maar alleen parallellen met X of Y of Z.
Het kan goed zijn om parallel aan het scherm te werken en niet in de 3D-ruimte.

Ik weet niet of het duidelijk is, maar om deze gekke boodschap te vermijden: persoonlijk  ga ik te werk zoals aangegeven.
Wat denk je???

Vriendelijke groeten

Hallo

Als ik jou was , zou ik de weergave van kleine beperkingspictogrammen inschakelen bij het selecteren van een entiteit.

Inderdaad, SW vertelt je dat het automatische beperkingen heeft toegevoegd. Misschien zijn dit degenen die je blokkeren. Kijk ook in tools / schetsinstellingen: soms springt hier een parameter over en wordt het al snel vervelend

1 like

Dank u voor uw hulp.

Zeker, mijn schets is volledig beperkt tot xyz, ik wist niet dat het haalbaar was om je eigen scu te maken.

Alleen in dit stadium van de voortgang van de 3D-solide schets accepteert het niet langer om verbindingslijnen op de plannen te beperken, zelfs als alles goed beperkt is op de 3 assen en precies zij- en evenwijdig 

Er zijn geen instellingen die de bedrijfsstatus wijzigen.

De klemmen zijn goed vastgezet op de assen

Ik probeer al heel lang in deze omstandigheden te werken, maar het wordt steeds erger.

Kleine video van een poging om mijn chassis aan te passen, persoonlijk begrijp ik niet meer wat het doet 

20210820_143842.mp4
1 like

Dit is een probleem dat ik ook vrij vaak tegenkom.
Het is duidelijk dat SW niet weet hoe ze een 3D-schets (en zelfs 2D) moeten ondersteunen die een beetje te druk is.

Ik pas 2 methodes toe:
- bevrijd de schets van een paar beperkingen, voeg mijn entiteit toe en zet eventueel beperkingen terug;
- Als dat nog niet genoeg is,  omzeil ik het probleem door te proberen mijn schets op te splitsen in verschillende andere.

3 likes

Hoi allemaal

Ik heb dit soort problemen ook al gehad bij grote 3D-schetsen.

Van mijn kant ga ik op dezelfde manier te werk als stefbeno en in plaats van de lijnen te plaatsen

Beperkt op de X,Y, Z-as is het mij al overkomen deze schetsfouten te omzeilen door er de voorkeur aan te geven

beperkingen van loodrechtheid tussen mijn lijnen.

Veel succes en vooral geduld, want het is soms nodig:)

1 like

Je laatste bericht baart me veel zorgen.

Ik kan het niet accepteren dat ik op het randje van SW zit en vooral dat de rest van mijn carrière er zo uitziet. Zeer grote projecten worden op solid gedaan.

Vooral omdat het volgende project waar ik aan ga werken veel complexer en drukker is.

Ik vind het moeilijk te geloven dat ons software wordt verkocht die uiteindelijk niet goed werkt....

Rust en kalmte voor het weekend, maandag heb ik SW-assistentie bij de tel. Ik zou ze niet laten gaan

Bedankt en een goed weekend 

Aan het einde met dit ontwerppatroon, als je wilt dat de schets niet buggy is, zou het volledig isostatisch moeten zijn: als je beperkingen begint te krijgen parallel aan een lijn / vlak en X tegelijkertijd op een lijn volgt, verteert solidworks het meestal in het begin goed, maar na X hyperstatische beperkingen barst het en gaat het voor niets verkeerd.

De gemakkelijkste manier is waarschijnlijk om de schets in meerdere schetsen te knippen, want hoe minder streken je hebt, hoe kleiner de kans dat je hyperstatische beperkingen oplegt.

5 likes