Na meerdere mislukkingen en verschillende gebruikte methoden, wend ik me tot de Lynkoa-gemeenschap in de hoop een oplossing te vinden =D
Ik moet een baan maken langs de groef in de aangehechte halve cilinder. Helaas, na het proberen om plannen te maken, een eenvoudige schets en een 3D-schets. Ik bevond me als een kip voor een vork.
Een 3D-schets in een vacuüm lukt het me meestal om de vorm te krijgen die ik wil, maar na deze groef... Is er een truc om in het midden van deze groef te blijven bij het maken van een schets?
@Happydad: hopen dat het werkt, hier is het bijgevoegde deel
@benoit.lf: Ik heb toegang tot het prieel', dat me de vreemde oorsprong van de groef liet zien '-' het is een gebogen stuk... als een computerbestand, maar een blok dat in de werkplaats wordt bewerkt (gefreesd).
@gt22: helaas werkt de entiteitsverschuiving niet, de schets is niet de vorm van de groef die we op de cilinder zien =(
@Lucas Prieur: Zou de offset van de entiteiten kunnen werken en de vorm van de groef in het midden ervan kunnen plaatsen?
Ik weet niet of het traject precies wordt gerespecteerd met deze oplossing, maar het is nogal lang en... ontwerp als oplossing ^^"
Dus ik gebruikte de entiteitsconversie zoals Lucas me adviseerde, en vervolgens creëerde ik verschillende lijnen tussen de twee splines die uit de conversie waren verkregen. Ik beperkte deze lijnen met de "gelijke" beperking en creëerde vervolgens een spline die door het midden van elk van de lijnen ging.
Ik weet niet echt of het me de baan zou geven van een object dat in het midden passeert, hoewel '-'
Wat weerhoudt je ervan om een van de randen van de groef te gebruiken voor het traject?
Zie de Help van SolidWorks: u kunt een afstand tot een traject beperken:
Afstand langs het padHiermee beperkt u het hoekpunt tot een bepaalde afstand vanaf het einde van het pad. Voer de afstand in. Selecteer Dimensie omkeren om het uiteinde te wijzigen vanaf waar de afstand wordt gemeten.
Oppervlakteverschuiving zoals aangegeven door @Lucas en @Happydad lijkt de enige eenvoudige uitweg.
Het middenoppervlak, dat ik leuk vond, werkt niet op een sylindrale nok, in tegenstelling tot een nok op een vliegtuig (ongeacht de methode om de nok, het plaatwerk of de wikkeling te verkrijgen)
Als u dit deel opnieuw moet doen, kunt u Insert/Function/Wind gebruiken. Zo hoeft u niet aan plaatwerk te sleutelen. Maar je zult nog steeds dezelfde moeilijkheden ondervinden bij het verkrijgen van het middelste plan!