Schets met een hoek van %

Hallo allemaal.

Ik zou graag willen weten of er een eenvoudigere manier was op SW om een schets te maken en een hoek in % toe te passen in plaats van graden zonder berekeningen enz. te hoeven doorlopen? 

Bedankt

pente_6.jpg

Doe het door de bouwlijn (niet mogelijk om een hoek in ° te vervangen door % -de beschikbare eenheden = radiale deg/min...):

7 likes

Hallo

Anders een converter, om snel de waarde in graden van uw waarde in procenten te krijgen.

https://skitour.fr/divers/conversion-pourcentage-degre.php

1 like

Dank u allen,

Ik zie dat SW de hellingen nog steeds niet in % beheert, dus gaan we verder met de hacks.

Hallo

Een andere methode, in het numerieke invoergebied van je hoek, typ de vergelijking    =atn(6/100)    waarin je 6 vervangt door het gewenste percentage helling.

Als u vervolgens de offerte in % wilt weergeven in de offerteopties, vervangt u de "Citaattekst" <DIM> door 6%

Omdat het een vergelijking is, blijft het sigma-symbool zichtbaar, en om de waarde ervan te wijzigen, moet je met de rechtermuisknop op de kust klikken en vervolgens "een vergelijking bewerken"

Het enige wat je hoeft te doen is de 6 te vervangen door een ander percentage.

Ik weet dat je berekeningen wilde vermijden, maar hey, het is niet zo ingewikkeld om te typen of te onthouden.

Vriendelijke groeten

pourcents2degres.png
pourcents2degres_cote.png
pourcents2degres_cote_edit.png
2 likes

Sneller en handiger om de waarde te wijzigen, een dubbelklik op de afmeting opent het dialoogvenster "bewerken".

PS: (Ik zou dit aan de vorige post hebben toegevoegd, maar het is niet meer mogelijk)