Meerdere enkele schetsen of één ingewikkelde schets?

Hallo

Is het in Solidworks beter om voor elke te maken functie een schets te maken of een enkele schets waaraan meerdere functies kunnen worden gekoppeld?

Dank u voor uw antwoorden.

1 like

Eén schets per functie

@+ ;-))

4 likes

Het antwoord zit in de vraag! Een enkele eenvoudige schets per functie is veel gemakkelijker te beheren dan een grote schets voor alle functies die, zodra je het een beetje wijzigt, alle functies die eraan gekoppeld zijn in de war stuurt!!

6 likes

Het hangt allemaal af van het soort werk dat moet worden gedaan, de complexiteit ervan, enz...

Maar voor sommige functies is het het beste om meerdere schetsen te hebben.

Dus +1 @Gt22

2 likes

Ik voeg aan het antwoord van @gt22 toe dat dit niet alleen geldt voor Solidworks, maar voor CAD in het algemeen.

1 like

Hallo

Ben het met iedereen eens en bovendien maakt het het gemakkelijker om configuraties/familie van onderdelen te maken met functies die afzonderlijk kunnen worden beheerd (verwijderde status of niet, enz...)

Vriendelijke groeten

3 likes

Ik zal hieraan toevoegen dat het praktischer is bij het importeren van de afmetingen van het 3D-model in een tekening (insertion\Model object...). Bij een enkele schets verschijnen alle afmetingen in één keer, terwijl bij meerdere schetsen alleen de afmetingen van het object verschijnen.

1 like

Hallo

Net als mijn collega's denk ik dat een schets per functie praktischer is om te beheren.

Maar het moet gezegd worden dat SolidWorks heel goed omgaat met schetsen die in verschillende functies worden gebruikt:

Een kubus met een gat kan bijvoorbeeld in een enkele schets worden getekend, en we gebruiken de buitenste omtrek voor extrusie om de kubus te maken, en vervolgens de omtrek van de cirkel voor materiaalverwijdering (een boorfunctie heeft de voorkeur, maar dit is een voorbeeld).

Daarnaast biedt SolidWorks schematische weergave in assemblages, waardoor een top-down ontwerp mogelijk is, voornamelijk afhankelijk van de handel, voor meer informatie, zie deze link:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Assembly_Layout_Sketch.htm?id=54e64ca585d449e19647404577bedb76#Pg0

2 likes

Over het algemeen is het beter om op functie te schetsen.

Maar je moet altijd nadenken over het probleem en het kan zijn dat een schets die als algemeen kader voor het onderdeel dient, kan worden gebruikt om er verschillende functies op te maken, wetende dat als er een wijziging is, je deze gewoon op deze eerste schets hoeft te maken.

Het kunnen maken van meerdere functies op dezelfde schets biedt een extra mogelijkheid in de uitvoeringsstrategie van een onderdeel dat soms onthouden moet worden.

2 likes