Hallo
Ik wil graag dat het logo de ronding van mijn schets volgt, zodat op mijn plaatwerk, als het eenmaal in een kegel is gerold, mijn logo recht lijkt.
Ik voeg enkele foto's toe.
Ter info, ik ben op Solidworks 2016
Hallo
Ik wil graag dat het logo de ronding van mijn schets volgt, zodat op mijn plaatwerk, als het eenmaal in een kegel is gerold, mijn logo recht lijkt.
Ik voeg enkele foto's toe.
Ter info, ik ben op Solidworks 2016
Hallo!
Kijk eens naar deze functie:
http://help.solidworks.com/2012/English/solidworks/sldworks/hidd_dve_surf_wrapping_sketch.htm
Hallo
Waarom niet een verwijdering van materiaal van een opgerold stuk.
Maak een effen, trek het logo af en vervolgens een plaatwerkconversie.
Moge de kracht met je zijn.
Hallo
Voor mij zou ik doen zoals OBI WAN, een plan dan de schets erop en een normale verwijdering van materiaal op de plaatwerkkegel.
Ik heb net de OBI WAN-oplossing getest, deze werkt erg goed
De OBI WAN-oplossing werkt.
Ik voeg foto's toe.
Aan de andere kant is de DXF van de binnenzijde niet hetzelfde als die van de buitenkant!
Probeer met de schets op een plan te zien en dan een normale materiaalverwijdering door alles heen. Normaal gesproken zou je je plannen in het midden van de kegel moeten hebben.
Ik heb wel materiaal verwijderd door alles van het voorvlak (dat in het midden van de kegel zit)
Heeft u ook het vakje voor normale materiaalafname aangevinkt?
Wat is niet hetzelfde?
Het is waarschijnlijk dat er een verschil in grootte is omdat je in een kegel op een gebogen oppervlak staat.
Het is dus logisch dat je verschillen in zijkanten vindt tussen de boven- en de onderkant.
ac cobra 427 : Wat bedoel je met normale materiaalverwijdering?
OBI WAN : Ja, ik begrijp dat het logisch is dat ik een opening heb tussen de 2 zijden (aangezien het op een kegel is), maar het is niet regelmatig, zoals op de "R" van de afbeelding die ik hierboven heb bijgevoegd.
Kunt u het onderdeel plaatsen?
Bijgevoegd is het Solidworks-bestand
Ik keek naar het deel, vooral de R, sorry, maar ik zie niets, geen verschil voor mij.
Kom terug en kijk of het beter is
Perfecte AC Cobra 427! Ik zie dat je het materiaal moet verwijderen na het maken van het plaatwerk!
Ja absoluut, en daar heb je de mogelijkheid om normaal materiaal te verwijderen.