Schetsen op Solidworks & Gelaste Constructies

Hallo

Ik ben net van software veranderd, van uitvinder naar Solidworks.

Ik wil een "project" reling maken om mijn klant een nauwkeuriger beeld van zijn project te geven.

Ik wil graag lijnen van leuningen installeren via gelaste constructies.

Allereerst heb ik een schets gemaakt om mijn lengtes in evenwicht te brengen.

Echter, alleen de leuning is te zien op mijn 3D.

Dank u voor uw hulp.

1 like

Hallo Aurélien, zou je alsjeblieft een screenshot willen hebben om ons te laten zien, zodat we je probleem beter kunnen begrijpen???

Bij voorbaat dank

G.

1 like

Hallo

Ik nodig je uit om deze link te volgen. Het is een tutorial die ik een tijdje geleden heb gedaan.

Vriendelijke groeten.

2 likes

@Yves:

Deze site is niet toegankelijk

De webpagina op het https://www.youtube.com/watch?v=gz9N8PGylMI&t=49s adres is mogelijk tijdelijk niet toegankelijk of is permanent verplaatst naar een ander webadres.

ERR_TUNNEL_CONNECTION_FAILED

1 like

Een explicietere PDF

gc.pdf
1 like

Hallo

Dit kan te wijten zijn aan het feit dat er 3 afzonderlijke  schetsen in je profiel staan.

Als je zo wilt werken, waarom ga je dan niet door een bibliotheekschets en doe je een extrusie of een sweep?

3 likes

Dat is waar, maar dat is niet wat ik wil.

Ik wil vangrails opnemen in projectplannen, dus daar wil ik zo min mogelijk tijd aan besteden.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik heb niet de indruk dat SW weet hoe hij mechanisch gelaste profielen moet beheren op basis van een schets met verschillende disjuncte contouren die evenveel lichamen genereren als hij op het niveau van de stuklijst zal kunnen beheren.

2 likes

Hoera... Schets persoonlijk 3D en maak vervolgens groepen in functie van het maken van mechanisch gelaste onderdelen

1 like

Om het snel te maken, is de @Frédéric methode de juiste: een schets (multi-profiel) gescand, als u de informatie over mechanisch lassen niet hoeft op te halen...

4 likes

Inderdaad, stefbeno heeft gelijk.

SW weet niet hoe ze meerdere profielen binnen één lasprofiel moeten beheren.

1 like

Insect....

Het is een beetje los om projectplannen te maken voor offertes...