Terugkerende zoekopdrachten

Hallo

In mijn ontwerp gebruik ik terugkerende snijfuncties (bijv. harting-socket, schermlocatie .....) is er een functie in solidworks waarmee je schetsen kunt opslaan die vervolgens aan één kant kunnen worden ingevoegd om de extrusie te doen?

Waarom de volledige functie(s ) opslaan ?

Het is mogelijk om de functies die u vaak gebruikt te maken en ze vervolgens op te slaan onder een bibliotheekfunctie, zodat u met een simpele drag-and-drop een set functies kunt hergebruiken zonder ze opnieuw te hoeven tekenen.

4 likes

Persoonlijk zet ik schetsen om in 2D-blokken onder schets en ik lijm ze om mijn sneden onder massief te maken.

Ik heb een DWG-bestand waar alles in staat dat ik aanroep als ik het nodig heb. Ctrl C, Ctrl V. 

Ik denk dat fthomas gelijk heeft. Maak een bibliotheek met schetsen die je voor onbepaalde tijd in elke positie kunt hergebruiken. Dit kunnen eenvoudige schetsen zijn, schetsen in de vorm van blokken of zelfs dxf- of dwg-bestanden die u rechtstreeks in uw 3D kunt invoegen vanuit de ontwerpbibliotheek van uw taakvenster.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo jscao,

U kunt blokken van uw schetsen maken. Het enige wat u hoeft te doen is de elementen te selecteren die u in het blok wilt invoegen en vervolgens met de rechtermuisknop te klikken en de knop "blok maken" te gebruiken.

Je kunt ze dan bijvoorbeeld in een specifieke map opslaan.

Ten slotte kunt u een link maken in de ontwerpdatabase (zie afbeelding) zodat u ze snel kunt openen en eenvoudig kunt invoegen door te slepen en neer te zetten.

Vriendelijke groeten.

sans_titre.png
1 like

Hallo

Ik ben het eerder eens met fthomas, in plaats van het maken van bibliotheken van schetsen of schetsblokken, kunt u net zo goed functiebibliotheken maken (lib feat deel) om dit te doen, een map maken in de bibliotheekmap (rechterdeelvenster) en vervolgens de functie (en) die u in de bibliotheek wilt plaatsen en sleep ze naar deze map, U moet dan een naam in deze bibliotheek invoeren, evenals andere parameters.

mon_usinage.sldlfp

Natuurlijk zijn de bibliotheekfuncties (LibFeatPart) interessant omdat het mogelijk is om configuraties te maken en dus standaard grootte te gebruiken, maar het gebruik ervan kan een beetje lastig zijn. Het is inderdaad noodzakelijk om de schetsbeperkingen, de externe afmetingen, de interne afmetingen van de functie, de positioneringsreferenties enz. te beheren ... Ik denk dat je in het geval van "jscao" gewoon een schetsbibliotheek hoeft te maken.

Cdlt

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, ik was jullie verschillende oplossingen aan het testen.

Het dwg-bestand met de copy-paste, geweldige hack vooral om mijn autocad 2D-database te repatriëren, het enige minpunt dat ik vind is dat de schets niet beperkt is, dus om het aan te passen is het een beetje beperkter, ik gebruik het liever slechts af en toe wanneer ik een schets + extrusie repatrieer zonder deze te wijzigen.

De schets die in het blok is opgeslagen is perfect, ik had geen aandacht besteed aan deze werkbalk "blok maken", het is precies wat ik zocht.

Anders denk ik dat het met de bibliotheekfuncties nuttig zou kunnen zijn voor andere toepassingen (snijschets met 4 getapte gaten) Ik ben op zoek naar hoe ik de functies in de blokken kan integreren, want als ik het probeer, brengt het me ook terug naar de basisvaste stof van mijn partij.

voor bibliotheekfuncties moet u het bestand opslaan in SLDLFP, als het klaar is wanneer u het bestand opent, staan er groene L's op de functies die worden gerepatrieerd, als het basisblok niet zou komen, hoeft u het alleen maar uit de bibliotheek te sluiten door met de rechtermuisknop op de functie "verwijderen uit bibliotheek" te klikken

Heel erg bedankt, ik heb de oplossing die ik nodig had voor de schetsen, voor de blokken zoals gezegd, het is een beetje ingewikkelder, ik zal er later naar kijken, omdat het me minder drukt.

Het probleem dat ik heb met de bestanden die afkomstig zijn van autocad in dwg c zijn precies de maten (tussen mm en inch voor de afmetingen van de harting-socket bijvoorbeeld).

Daarom ga ik door Draft voordat ik het naar solidworks stuur. Ik maak mijn blok aan in Draft en vervolgens plak ik het in solidworks.

Het is een hack om bestaande dwg te herstellen.