Dynamische test op vangrail

Hallo

Als test wil ik een dynamische test uitvoeren op elke leuning om de weerstand te controleren (zoals tijdens de controles door de controlebureaus). Omdat ik geen solidworks-simulatie had met de dynamische module, voerde ik een bewegingsstudie uit met een zak van 50 kg die op een bepaalde hoogte werd neergelaten (montage meegeleverd). Vervolgens programmeerde ik de simulatiemodule en werd ik gedwongen om de reling in één volume te modelleren.

Wanneer ik mijn bewegingssimulatie doe, vind ik foutieve resultaten in termen van beperkingen/verplaatsing. Kunt u mij vertellen of het mogelijk is om deze test te simuleren met solidworks motion (en zo ja, vertel me hoe ik dat moet doen) of heb je de dynamische module nodig?

Bij voorbaat dank.

essai_dynamique.rar

Waar gaat de simulatie precies over?

Is het een schok die u wilt simuleren of een kracht die op de vangrail wordt uitgeoefend?

1 like

Hallo

Dit soort tests is inderdaad een schok. Niet makkelijk te simuleren dus.

Aan de andere kant moet je een "zacht" lichaam gebruiken dat tijdens contact sterk zal vervormen. Dit maakt het moeilijker om dit soort berekeningen uit te voeren.

Als het alleen gaat om het valideren van de prestaties van een leuning, zijn er gevallen van statische tests in de normen (300 N/m * de afstand tussen 2 opeenvolgende palen die 1 keer op het midden van de leuning en 1 keer op de bovenkant van een geheugenpost worden aangebracht). Bij de meeste industriële leuningen kan dit zelfs met de hand worden gedaan.

Hallo

In feite is het de schoonmoedertest.

Het laten vallen van een zak met 50 kg groene  ballen op een hoogte van 1 meter met een slingersysteem is een dynamische test.

We kochten inventor sumilation omdat we dachten dat we dit soort verificatie konden doen.

Maar helaas is dit niet mogelijk, de software is niet ontworpen voor dit soort onderzoek.

Tijdens een trip naar de geode (vergadering georganiseerd door autodesk) had ik een software gezien die geschikt had kunnen zijn. Ik weet de naam niet meer, maar het was een software voor de berekening van een duikplank met een simulatiesysteem.

Sorry, maar je zult voor je studie door de proefbox moeten gaan.

Vriendelijke groeten

2 likes

Ja, het is deze test en in ieder geval allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

Hoi @ grezland

Zie deze link

http://www.lynkoa.com/tutos/creer-une-section-pour-appliquer-une-force-ou-pression-avec-simulation

Misschien helpt dit je bij het berekenen van de inspanning van je bodyguard

@+ ;-)