Hier is mijn probleem : ik wil graag een assemblage of een onderdeel overschakelen naar CFD (met software die wordt gebruikt voor vloeistofmechanica). Ik zou echter graag willen weten of het mogelijk zou zijn om dit geheel of dit onderdeel te bedekken met een enkel gesloten oppervlak om mijn gaas te vereenvoudigen en rekenfouten zoveel mogelijk te vermijden.
Ik werk aan SolidWorks en Catia V5.
Wist je dat er een functie is waarmee ik dit kan doen ?
Ik heb al geprobeerd wat je me net vertelde, maar het is niet wat ik zoek. Ik heb me waarschijnlijk slecht uitgedrukt.. Ik wil graag een oppervlak creëren waarmee ik mijn discontinuïteit / lege ruimte tussen twee kamers kan opvullen (zie bijgevoegde foto).
Dat is wat ik deed, maar het probleem is dat het de kans op fouten bij het berekenen van CFD's vergroot omdat het veel effen afgebakende oppervlakken creëert, terwijl ik graag zou willen weten of het mogelijk was om mijn assemblage of mijn onderdeel in een enkel oppervlak te bedekken of dat het niet mogelijk was?
Ik heb alles geprobeerd wat je me net hebt verteld en ik dank je dat je me hebt geholpen, maar het werkt niet.
U kunt een busonderdeel maken dat uw ASM of prt omwikkelt en vervolgens het vormgereedschap gebruiken om een mal te maken en vervolgens uit de mal een onderdeel opnieuw te maken. Dit zal niet langer een discontinuïteit hebben voor uw simulatie.
Eerste oplossing: Inpakken Monochrome externe vereenvoudiging. (Alle onderdelen).
Second Silhouette oplossing (Ray tracing volgens de zes Catia-weergaven plus de gebruikersweergave) Erft de grafische eigenschappen van het Catia-model. Vereenvoudigde weergave alleen van wat we zien.
Ik heb het niet, dus ik weet niet zeker of dit bij je past?
EDIT: de betreffende iconen
(de twee functies creëren een externe ontwikkeling van de assemblage)
Je moet de discontinuïteiten invullen, je krijgt verschillende oppervlakken die later moeten worden genaaid om slechts één oppervlak te krijgen. Er is een beetje werk, maar je kunt niet vooruit zonder daar doorheen te gaan. Het zal waarschijnlijk makkelijker zijn onder Catia met de oppervlaktemodule, maar je moet deze module wel goed kennen.
Als je kunt, plaats dan een bestand of het gebied dat je wilt maken zodat we je oplossingen kunnen bieden.
Perfect, dat is in zekere zin wat ik zoek, maar ik zou het graag willen doen op veel complexere oppervlakken in afbakeningen tussen verschillende oppervlakken. In feite wil ik een stuk of assemblage maken en het vervolgens bedekken met een enkel oppervlak.