Kan een SLDSAM-pakket worden samengevoegd?

Hallo

Wat bedoel je met het "samenvoegen" van een SLDSAM??? Waarmee?

Ik zou zeggen: registreer het als een .part, en voeg dan de verschillende lichamen samen als dat nodig is.

1 like

Ik begrijp je vraag niet

Ik zal proberen te antwoorden

U hebt een assembly gemaakt

U kunt er een andere assembly of een subassembly aan toevoegen (invoegen of maken) met de beperkingen die goed passen

U kunt ze, zodra u ze hebt opgeslagen, in de montage

ofwel gedeeltelijk (d.w.z. uw montage zal in dit geval slechts één en slechts één stuk zijn)

@+ ;-)

Hallo

Ik zou eraan willen toevoegen dat om gedeeltelijk te besparen en meer gemak te behouden in termen van beperkingen, je moet selecteren op kamers en niet op oppervlak (linksonder in het venster Opslaan als)

2 likes

Zoals eerder vermeld, is het mogelijk om een assemblage als onderdeel op te slaan (met de optie Alle componenten), als het onderdeel eenmaal open is, kunt u de volumelichamen in de as selecteren en de combine-functie uitvoeren, als alle lichamen worden aangeraakt door oppervlakken, zal dit resulteren in een onderdeel met een enkel volumelichaam.

Het is ook mogelijk om de Join-functie te gebruiken als niet alle componenten van de set hoeven te worden samengevoegd.

2 likes

Fthomas, bedankt voor je antwoord, het is de meest geschikte oplossing voor mijn behoeften.

Nogmaals bedankt

Hoi @ fthomas

Ik vind de gecombineerde functie erg zwaar

Zeker als je een interne dimensie wilt kunnen wijzigen

Doet een test Statistiek evalueren

99,43% van de ombouwtijd voor de maaidorserfunctie op de set

Bijgevoegde screenshot + bestand

http://img802.imageshack.us/img802/714/8p9f.png

@+ ;-)

filet_metrique.sldprt

@gt22

De export van de assemblage als artikelbestand genereert in ieder geval dode volumes, dus het wijzigen van de interne afmetingen is met deze functie in ieder geval onmogelijk.

Om de reconstructietijd te verkorten, kunt u (zodra de lichamen in het onderdeel zijn gecombineerd) het onderdeel exporteren in Parasolid (.x_t formaat) en vervolgens weer importeren in Solidworks, u zult eindigen met een enkel dood volume lichaam.

Als u de mogelijkheid van wijziging (van het verplaatsen van onderdelen of het wijzigen van hun afmetingen) en dus een afhankelijkheid tussen de oorspronkelijke assemblage en het uiteindelijke samengevoegde onderdeel wilt behouden, moet u de join-functie gebruiken die een onderdeelcomponent maakt met een externe verwijzing naar de assemblage.

Dus we zijn het eens 

Als u uw assemblage gedeeltelijk opslaat, is er geen mogelijkheid om iets te ruien

als je hetzelfde combineert

Wat is het voordeel van combineren?

Op de een of andere manier als je eenmaal je montage hebt gedaan

_en het algemeen wordt het als zodanig geregistreerd, dus altijd te herstellen als het nodig is om een configuratie te wijzigen

Deze verschillende configuraties kunnen zelf worden opgeslagen als onderdelen of in assemblage

met de scheidsrechters die goed gaan

Hallo

Persoonlijk zie ik er maar één die geïnteresseerd is in het registreren van een assemblage in een deel, waarbij de complexe assemblage wordt verlicht door lichtere subassemblages toe te voegen.

Persoonlijk gebruik ik deze functie alleen als ik meerdere configuraties wil doen, zoals optie 1, optie 2, enz., met het oog op het maken van een edrawing-presentatie.

Het belang van het registreren van een onderdeelassemblage kan ook zijn om een bestand in SOLIDWORKS- of exportformaat naar een onderaannemer te sturen voor de integratie van een van uw producten in een SOLIDWORKS-ontwerp of andere software.

Dus door de lichamen te combineren, kunt u het ontwerp "afvlakken" (op voorwaarde dat u opnieuw exporteert in een neutraal formaat voordat u het verzendt) en om elke vorm van frauduleus gebruik van uw solidworks-modellen te vermijden.

na de vraag is "Kunnen we een SLDSAM-set samenvoegen" zonder verdere details, dus ik gaf de twee methoden die beschikbaar zijn in solidworks om het te doen