Is het beter om configuraties of weergavestatussen te gebruiken om meerdere opnamen van dezelfde assemblage te maken?

Waar ik werk, ontwerpen we grote lay-outs in assemblage van enkele honderden onderdelen.

Zodra de lay-out is voltooid, maken we de lay-outplannen voor de metalen constructies, machines, transportbanden, cabines, enz.

Dit vereist veel middelen op onze stations.

Om de tekeningen te maken, zou ik willen weten of het interessanter is om de tekeningen te maken vanuit een configuratie van de assemblage of een weergavestatus van de assemblage?

We kunnen meer dan 50 configuraties en/of weergavestatus hebben. Wat is de beste oplossing?

Bijgevoegd een foto van een extract van het mengsel dat ongeveer 1/6 van de totale implantatie vertegenwoordigt

p00366_vue_iso_intervention.jpg

Moeilijk te rechtvaardigen op een argumentatieve manier, maar ik neig naar configuraties.
Het eerste argument is dat bij configuraties componenten worden "verwijderd", zodat ze geen bronnen gebruiken.
Bij een weergavestatus wordt de component berekend, weergegeven en vervolgens verborgen, zodat de weergave opnieuw wordt berekend.

Het nadeel van configuraties is dat je de beperkingen dienovereenkomstig moet beheren.

3 likes

Voor beperkingen is dit normaal gesproken geen probleem, omdat ze niet van de ene configuratie naar de andere veranderen.

Wanneer we de plattegrond van de site maken, willen we alleen het gebouw en een frame of het gebouw, een frame en een transportband laten zien. Op geen enkele manier wijzigen we de beperkingen van de elementen.

Ik ben het eens met je 1e argument, maar als we van de ene configuratie naar de andere gaan , gaan we dan niet een aanzienlijke hoeveelheid reconstructietijd hebben?

Wordt deze reconstructietijd verkort bij weergavetoestanden?

De beperkingen zijn afhankelijk van de manier waarop uw elementen zijn verbonden (de transportbanden in relatie tot het raamwerk, het raamwerk in relatie tot het gebouw, bijvoorbeeld)

De overgang van de ene configuratie naar de andere zal inderdaad zwaarder zijn.
Niets belet u om weergavestatussen te hebben die verband houden met de hoofdconfiguratie (volledig) voor het ontwerp en configuraties voor tekenen.
Het is door te testen dat u de meest geschikte methode voor uw behoeften zult zien.

1 like

We beperken al onze elementen met betrekking tot de oorsprong van de assemblage en de 3 referentievlakken van de assemblage om reconstructiefouten te voorkomen wanneer we een model vervangen.

Als gevolg hiervan is elk element beperkt tussen de oorsprong van de algemene assemblage en de oorsprong van het onderdeel. Elementen die nooit veranderen.

We zullen tests doen en de resultaten zien.

Als andere mensen ervaring hadden met dit onderwerp, ben ik geïnteresseerd in uw ervaringen, BEDANKT