Hallo, ik ervaar momenteel grote vertragingen op solidworks ... Ik verwerk er 3D-scans op en de software crasht steeds.
Ik heb een Intel Xeon E-2146G en een nvidia quadro p2000 grafische kaart met 5 GB grafisch ram en 32 GB DDR4 RAM... Ik dacht dat ik zag dat solidworks beter werkte in single core , dus zou het beter zijn om mijn processor te beperken tot een single core ?
1 like
Hallo
Dit heeft geen zin, aangezien SW meestal toch maar op één core werkt.
Bovendien, aangezien hij veel Swap disk doet, zal het niets veranderen.
SW is multi-core alleen voor een zeer beperkt aantal functies, zoals het laden van PART en ASM.
Multi-core wordt alleen gebruikt voor simulatie en zelfs dan gebruikt het veel RAM.
De grafische kaart wordt nooit voor meer dan 5% gebruikt, behalve voor beeldweergave, wat een apart niet-solidworks-programma is (vanuit het oogpunt van de code) waarbij het werkt met vier buckets per core (geheugen). Ik had een paar jaar geleden een artikel over dit onderwerp geschreven en ik zou het opnieuw moeten vinden.
Voor de goede orde, elk programma moet zijn ontworpen voor multicore voor Windows om de processors correct te activeren.
Vriendelijke groeten
5 likes
Goedenavond
Ik vond het artikel dat ik schreef en dat een beetje gedateerd is: maar dat in principe geldig blijft voor SW omdat maar heel weinig programma's multi-threading gebruiken zoals aangegeven in de vorige post.
Merk op dat voor de realistische weergave, afhankelijk van de versie die u gebruikt, de programma's heel verschillend zijn (SW dan MODO701 in 2011 tot 2017 dan Bunkspped momenteel.)
Vriendelijke groeten
relation_cpu_vs_gpu.pdf
4 likes
Om het af te maken, gebruikt SW multi-core voor de tekeningen.
2 likes
Heel erg bedankt voor je antwoorden, ze waren een grote hulp voor mij