Is het op wonderbaarlijke wijze mogelijk om de featureManager te sorteren?

… Zoals alle basisacties in SW, denk ik dat het antwoord nog steeds, altijd en onvermijdelijk een beschamend " nee " is .

Hallo

Ik zou mijn annotaties (citaten) zo willen sorteren dat ze in alfanumerieke volgorde verschijnen, kortom dat de aantallen toenemen, en niet dom en slecht geclassificeerd in volgorde van creatie.

Wetende dat SW me kan teleurstellen, heb ik weinig hoop.

1 like

Hallo;

Sorteren op de feature manager is mogelijk:

Aan de andere kant begrijp ik niet wat je wilt: de offerte sorteren?
Heb je het over de namen van de beoordelingen of hun waarden? Maar waar? En vooral, met welk doel?
… Om te zien:

Om te worden geassocieerd met de eerste macro.
Vriendelijke groeten.

4 likes

Ik begrijp het verzoek ook niet net als @Maclane .
Sorteren op de bubbel? Functiebeheer sorteren? Citaten?
Op de bubbel lijkt het me ingewikkeld, de lijnen zullen in alle richtingen kruisen.
Sorteren van citaten, ik begrijp het punt niet, eigenlijk zullen we iets meer moeten zeggen om beter te antwoorden.

2 likes

Hallo @sbadenis @Maclane bedankt voor de macro die ik zal testen.

Ik heb het over de lijst met annotaties in de boom. Ik wil ze op naam ordenen omdat ik ze hernoem zodat ze elkaar logisch opvolgen volgens de volgorde van entiteiten, in het bijzonder, maar in de boom blijven ze georganiseerd op datum van creatie en het is saai.

1 like

De annotaties in de boom? … Een screenshot zou welkom zijn.

2 likes

Hier is

Ik ben perplex, in mijn FeatureManager-annotaties heb ik geen beoordelingen... ze zitten allemaal in mijn schetsen.
image
Hoe kom je eraan? (DimeExpert-beoordeling? 3D Dimensionering ?.. andere.).

2 likes

@Maclane heb ik altijd de afmetingen zichtbaar gehad in de annotaties. Klik met de rechtermuisknop op " Annotaties " en er zijn vinkjes om bepaalde categorieën annotaties weer te geven of te verbergen.

Menu waarin u " sorteren op type " kunt aanvinken, maar het behoudt nog steeds de classificatie op datum als een tweede criterium, geen manier om op naam te sorteren...

Om te proberen:

handleman (Automotive) 27 jul 07 17:02

Ik heb een paar regels toegevoegd aan de macro waarnaar ik eerder linkte. Wanneer het nu wordt uitgevoerd, wordt elke dimensie op het tekenblad hernoemd met het door u gekozen voorvoegsel en een volgnummer. Genieten!

Het lijkt erop dat de afmetingen niet hernoemd kunnen worden op de 3D, maar alleen in de tekeningen (wat niet onlogisch is gezien de gecontroleerde afmetingen).

1 like

Hallo
Het is niet van plan om het onderwerp vooruit te helpen, maar ik heb hetzelfde scherm als @Maclane. Als ik de opties inkies, worden ze aan mij getoond in de grafische ruimte en niet in de functiebeheerder.

1 like

Ik denk dat @Sylk vooral de quote van DimExpert gebruik... Vergis ik me?

2 likes

Hallo

Ik gebruik dimensies die automatisch worden aangemaakt bij het tekenen van objecten. En ik verwijder of voeg meer toe met de intelligente dimensionering volgens de behoeften van beperkingen.

Ik geloof niet dat ik op de hoogte ben van een andere manier om entiteiten te beoordelen :thinking:

Ze hernoemen is geen probleem, ik weet hoe ik dat moet doen, sinds de propertyManager van de offertes, het echte probleem is dat het niets verandert in de sortering in de boom.
Om te voorkomen dat ik ze 1 op 1 hernoem, dacht ik eraan om een kleine macro te maken om de citaten op te sommen, een naam/nummer te associëren met de gewenste offertes en vervolgens door te gaan met een massale hernoeming, waarbij conflicten worden vermeden.

Voor het sorteren zou het eerder de volgorde van creatie moeten zijn die moet kunnen worden bewerkt. Waarschijnlijk een soort interne ID (zoals de componenten in asm).

Nou, ik kon niets vinden in de instellingen om de kansen zo weer te geven. Ik herinner me dit display niet in de vorige versies, maar in ieder geval op de 2023 geen display van dit type.
Behalve het onderwerp zelf, denk ik dat het niet mogelijk is. SW moet zeker vertrouwen op de geschiedenis om de volgorde van de beoordelingen weer te geven.

1 like

Wat heeft het voor zin om ze te hernoemen en vervolgens te verplaatsen, gewoon een volgorde te volgen die de volgorde van entiteiten volgt? Het lijkt mij erg tijdrovend voor een minimale rente, of zelfs nul, tenzij je achter dit alles een echt belang hebt of zelfs een tijdwinst die ik niet begrijp.

1 like

Waarschijnlijk een optie die ik ergens heb aangevinkt... Als ik het vind, zal ik het laten weten.

Anders schakel ik voor de weergave "niet-toegewezen" het vinkje bij " sorteren op type  " uit.
padtri
Het verandert de volgorde van de aanhalingstekens een beetje, maar nog steeds niet de alfanum-volgorde.

1 like

Ik zou benieuwd zijn om het deel te zien dat bij deze afmetingen hoort, alle afmetingen lijken naar dezelfde schets te verwijzen... en gezien de hoeveelheid denk ik dat het eerder is... zeggen... Gecompliceerd.

1 like

Hallo @sbadenis

8 dagen moeten besteden aan de minste klik om oplossingen te vinden voor de tekortkomingen van SW, dat is wat buitengewoon tijdrovend is!

Een oplossing, als die eenmaal is gevonden, is voor alle volgende keren en voor iedereen. De tijd die ik verspil, kan tijd zijn die jij zult winnen.

Voor nu :wink: wilde ik ze specifiek herschikken voordat ik symmetrie toepas, zodat het met dezelfde namen en organisatie wordt gemaakt.

En, ingewikkeld, niet zozeer denk ik, en symmetrie zal andere toevoegingen hebben.

Er zijn tijdelijke of puur informatieve citaten, die waarschijnlijk worden verwijderd, toegevoegd, vandaar mijn wens om iets te herorganiseren.

In principe ben ik het er helemaal mee eens dat een dev voor iedereen nuttig kan zijn, maar ik heb ook geleerd dat wanneer ik een behoefte heb, dat tijd kost om een stap terug te doen om te zien of het echt nodig en nuttig is. Als de winst nul is, is er voor niemand interesse.
Omdat ik niet zie hoe ik de notities in de annotatiemap moet toevoegen zoals mijn collega's @Cyril_f en @Maclane , heb ik eigenlijk moeite om het belang van deze classificatie te begrijpen zonder te doen alsof het nutteloos is. Ik probeer het gewoon te begrijpen om later beter te kunnen antwoorden.
Een niet-vertrouwelijk stuk bijvoorbeeld, misschien? (Onder sw2020 als uw profiel?)

2 likes