Hallo
Ik ben op zoek naar een oplossing die bepaalde soorten functies verbergt als ik klaar ben met het ontwerpen van mijn modellen.
Alle schetsen, oppervlakken, vlakken en assen moeten verborgen zijn in de ontwerpboom.
Heb je ideeën?
Hallo
Ik ben op zoek naar een oplossing die bepaalde soorten functies verbergt als ik klaar ben met het ontwerpen van mijn modellen.
Alle schetsen, oppervlakken, vlakken en assen moeten verborgen zijn in de ontwerpboom.
Heb je ideeën?
Hallo
Wat is het doel van dit project?
Hello@tomalegorgeu
Een schets met de verborgen status verschijnt meestal altijd in de creatieboom.
Aan de andere kant heeft het verbergen van bepaalde functies tot gevolg dat de afbeeldingen op het scherm worden verwijderd, maar ook, als u een functie met de functie "verbergen" verwijdert, verdwijnen ook alle functies die afhankelijk zijn van de verborgen functie.
Ik heb er dagelijks last van.
@sylk's opmerking is relevant omdat het me doet denken aan de noodzaak om in plaats daarvan de defeature-functie te gebruiken, waarmee je alles kunt verbergen waarvan je niet wilt dat derden het zien (klanten of onderaannemers) zonder iets in het model te breken.
Geef aan welke versie je hebt, want sinds 2019 zijn deze functies sterk geëvolueerd.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik gebruik de 2018 versie met de PDM trunk
Het probleem is dat als deze elementen niet verborgen zijn, ze worden gekoppeld in de previews van de PDM-kluis. Ik wil niets verwijderen, maar deze elementen gewoon verbergen (zoals schetsen die "grijs" worden wanneer ze in een functie worden gebruikt.
Bovendien bij het genereren van STEP of DXF, wat problematisch kan zijn omdat zichtbare oppervlakken ermee worden geëxporteerd.
Goedenavond
Normaal gesproken als we plannen, schetsen... in EPDM-preview is dat omdat we ze in Solidworks zien. Het lijkt mij.
Met een macro is het mogelijk om alle schetsen, plannen, etc. te verbergen. weergegeven in de gebouwenboom.
Is dit wat je nodig hebt?
Vriendelijke groeten.
Bijgevoegd is een macro om schetsen, plannen te verbergen of weer te geven ..... het draait op Solidworks 2017.
Vriendelijke groeten
Yannick
@yannick.klein, ja, dat is het precies.
Ik zal er morgen naar kijken.
Bedankt
Ik laat je de macro testen.
CDLT
Hallo
Ik heb net de macro getest en ze werken op het eerste gezicht heel goed.
Weet u of het mogelijk is om hetzelfde te doen voor oppervlaktelichamen?
We werken met skeletten die we in onze onderdelen invoegen, en zodra we het aanpassen door oppervlakken toe te voegen, zijn ze zichtbaar in alle kamers waarin het skelet aanwezig is...
Hallo
Nee, ik weet niet hoe ik de selectievakjes van dit bestand kan wijzigen.
Stel een andere vraag op het forum.
Iemand zal zeker een oplossing voor je vinden.
Bedankt voor het afsluiten van deze.
Fijne dag
Hallo
Heeft onze feedback uw probleem beantwoord?
Bedankt voor het geven van het antwoord dat je heeft geholpen op opgelost.
Vriendelijke groeten