Is het mogelijk om een onderdeel (type onderdeelfamilie) te configureren in een gelaste build (.sldprt)?

Hallo

Ik ben eraan gewend geraakt om mijn mechanisch gelaste samenstellingen in een stukbestand te maken, waardoor ik kan spelen met alle beschikbare functies van gelaste constructies.

Vandaag word ik geconfronteerd met een probleem dat ik heb weten op te lossen, maar mijn oplossing past slechts matig bij mij...: ik wil een moer integreren die is gedefinieerd in een familie van onderdelen, maar wanneer ik deze op mijn constructie (Invoeging/Onderdeel) plaats, wordt mij geen ciguratie aangeboden. Het onderdeel wordt daarom in de opnametoestand geplaatst. Om de juiste maat in te voeren, moet ik het bestand van mijn moer openen en de maat selecteren voordat ik hem erin steek.

Zodra de moer is ingebracht, moet ik "de link verbreken" en zo de informatie verliezen die kan veranderen....

Kun je me vertellen of er een manier is om mijn moer te configureren in het onderdeelbestand???? Dit zou voorkomen dat ik het bestand dat ik invoeg moet openen en de link moet verbreken.

Ik hoop dat ik mijn probleem heb kunnen uitleggen.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Eric

1 like

Hallo

Zou je dit in een ZIP-bestand met de moer kunnen zetten zodat we er naar kunnen kijken en op welke versie van >Solidworks zit je?

Ik heb het niet geritst.... Ik hoop dat het goed is.

Ik gebruik de SP5-versie van SW2016

ecrou_haut_hh_m_-_a4-70_-_iso4033.sldprt

Hallo

Het enige wat je hoeft te doen is met de rechtermuisknop op je moer te klikken> externe referenties op te sommen en in Configuratienaam kun je je geluk kiezen.

Waarom de link verbreken?

3 likes

DBZ heeft gelijk; Ik wilde je constructie laten lassen met je moer om te controleren.

En hier zijn de invoegparameters die ik gebruik om het te laten werken

pictures.zip
3 likes

Zolang je de link maar niet verbreekt!

2 likes

Ok geweldig, bedankt voor jullie hulp!! Dat is me gelukt en ik hoefde de banden niet meer te verbreken.

Nogmaals bedankt!

2 likes

Hallo, van mijn kant ben ik op de oplossing van 

dbz

DBZ

3 likes

Nu hoef je alleen maar een resolutie te stellen voor het juiste antwoord, het zal de vraag sluiten en punten geven aan de persoon die je de juiste walkthrough heeft gegeven

Vooral omdat de cadeauwinkel gaat sluiten

http://www.lynkoa.com/actualites/fermeture-de-la-boutique-r%C3%A9compenses-lynkoa

Bedankt dat je aan hem denkt

@+ ;-)

3 likes

Ik kom na de strijd!

Maar ik wilde ook iedereen bedanken omdat ik dezelfde vraag had....

Dus bedankt voor de oplossing!

A+

Hubert

1 like