Is het mogelijk om een annotatie of dimensie te beperken tot een weergave in een Solidworks-tekening?

Hoi allemaal

Ik kom naar je toe omdat ik mijn antwoord niet kan vinden op het forum.

Ik werk onder solidworks 2018 en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om annotaties of afmetingen vast te stellen met betrekking tot een weergave in een tekening.

Ik ben honderden plannen aan het bewerken en ik realiseer me dat sommige afmetingen de grootte van mijn kamer volgen en andere dimensies niet de grootte van mijn kamer.

Ik heb 3 foto's geplaatst om te begrijpen. Elke afbeelding komt overeen met een andere hoogte en we kunnen zien dat de afmeting die "bladlengte" wordt genoemd, niet de hoogte van het onderdeel volgt, terwijl de andere dimensie de hoogte van het onderdeel volgt.

Hoeveel ik ook zoek en test, ik begrijp niet hoe de eerste dimensie zich verhoudt tot het onderdeel en waarom ik de dimensie "bladlengte" niet aan elkaar kan koppelen

Weet jij een dimensie te koppelen aan de evolutie van het onderdeel, en kunnen we dat ook doen met een annotatie.

Vriendelijke groeten

hauteur.jpg

Hallo

Dus ik werk aan SW2018 SP4, ik zie niet echt het verschil tussen de drie, alleen de positie van de zijkanten.

1) Voor mij worden de afmetingen handmatig toegevoegd in uw tekening, dus u moet de afmeting van de 3D "modelinvoeging" invoegen voor het importeren van de afmeting van het model.

2) Voor annotaties kunnen ze ook in de gewenste afmeting direct in de 3D worden ingevoerd

3) Voor annotaties in Drawing View moet de annotatie bij de view horen, zodat bij het verplaatsen van de view alles mee komt.

Dat is mijn antwoord op uw vraag.

Als je je zorgen maakt, laat het me weten.

@+

AR.

Hallo A.R.

Dank u voor uw antwoord,

Wanneer ik het model invoeg, verschijnen niet alle afmetingen die voor mij nuttig zijn, vooral als het gaat om de afmeting van een assemblage. Of anders weet ik niet genoeg om te doen wat je uitlegt.

Wat betreft de annotaties, die horen bij de weergave en ze bewegen goed mee met de weergave. Aan de andere kant, wat ik vergat te zeggen is dat de annotatie een annotatie is zonder pijl. Het uitzicht beweegt niet, maar het is de hoogte van de kamer die toeneemt, en de annotatie die boven de kamer wordt geplaatst, wordt door de kamer bedekt wanneer deze een bepaalde hoogte bereikt.

Vriendelijke groeten

Hallo weer,

1) Dus voor de dimensionering van een assemblage, ja, ze worden niet geleverd met het invoegen van het model, maar soms verschijnen de afmetingen van de assemblage als er een positiedimensie in de 3D-assemblage is. En ja, als het niet komt, moet je het handmatig toevoegen in de tekening, maar soms volgt het niet omdat het niet uit het model komt.

2) Voor annotaties kunt u meerdere links of slechts één link koppelen die betrekking heeft op een afmeting van de assemblage of het onderdeel, simpelweg door een annotatie in te voegen en op de gewenste afmeting te klikken, en zal worden bijgewerkt volgens de wijziging van de dimensie.

Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord, als je wilt, kan ik screenshots maken.

@+. Een prettig weekend

AR

2020-07-17_160029.jpg

Hier is mijn Europarlementariër.

2020-07-17_155954.jpg

Hier is mijn gewijzigde beoordeling

2020-07-17_155919.jpg

Oeps!!!

Hier is de procedure:

1) voeg een annotatie in en koppel deze aan de dimensie door te beginnen met het invoeren van de tekst, klik vervolgens op de dimensie (het werkt in 2 richtingen) en dat is het ...@+.

AR.

2020-07-17_160400.jpg

En dat is het, het is aan jou.

Vriendelijke groeten.

AR.

2020-07-17_160423.jpg

Bedankt A.R. voor je hulp, maar ik denk niet dat het me gelukt is om me verstaanbaar te maken.

Dus ik nam je voorbeeld en voegde het toe.

Als ik jouw voorbeeld neem, heb ik een 2e dimensie toegevoegd. En in feite, wanneer de eerste beoordeling (degene die je erin plaatst) varieert, zou ik willen dat de tweede beoordeling (degene die ik heb toegevoegd) altijd buiten de kamer blijft en niet zoals in de onderstaande afbeelding.

capture.jpg

Goedenavond

Ik denk niet dat dat mogelijk is.

Misschien zie in de opties voor rasteruitlijningen

Zie volgende link

http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/sldworks/c_Aligning_Dimensions.htm

Cdlt