Is het mogelijk om meerdere clips te maken van één assemblage?

Hoi allemaal

Ik stel je een vraag over SolidWorks (versie 2018).

Ik heb een assemblage gemaakt met een basisset en 5 subassemblages (dit zijn opties) die in deze set moeten worden opgenomen, wat 5 verschillende versies maakt.

Is het mogelijk om van deze assemblage 5 verschillende vlakken te maken?

Vriendelijke groeten

Alexandre Martinie 

Goedenavond

Het is heel goed mogelijk en het is zelfs heel gebruikelijk.

Het is mogelijk om plannen te hebben voor elke subassemblage, net zoals we gewoonlijk geen plannen hebben voor elk onderdeel dat een subassemblage vormt.

Het enige wat u hoeft te doen is de subassemblage te openen en er een plan van te maken.

Zodra de subassemblage is geopend

klik op Bestand ==> Maak een plan van montage.

Herhaal de bewerking voor elke subset. Vanuit de globale assemblage kun je een plan maken met deze subassemblages die vervolgens elk als een enkel onderdeel verschijnen. Als ouder-kind verhalen je aanspreken.

Mijn kleine kameraden zullen je zeker een vereenvoudiging geven door de configuraties te gebruiken, als je veel montagevariaties hebt. Ik laat ze het je uitleggen, want ik gebruik nooit configuraties.

Als het niet duidelijk is, geef ik je een concreet voorbeeld

Vriendelijke groeten

5 likes

Ik hoop dat er de configuraties in de hoofdassemblage zijn.
Als dat het geval is, is het eenvoudig om de vergadering in een MEP te noemen, kies de configuratie die u wilt weergeven (bovenaan in de functiebeheerder). Indien nodig kunt u weergaven van andere configuraties of optionele S/E toevoegen.
De volgende vraag is welke informatie je in het titelblok wilt laten verschijnen.

2 likes

Hallo

We werken met een hoofd-ASM en wat optioneel is, zijn sub-ASM's. Voor Europarlementariërs maken we het kale plan en vervolgens maken we de verschillende tabbladen, we klikken onderaan op degene die we zojuist hebben gemaakt door ctrl-c te doen, dan doen we ctrl-v en hernoemen we met de optie die is toegevoegd in de configuratie enzovoort. Een enkel plan met de verschillende tabbladen, afhankelijk van de opties....

1 like

Hallo

Het is ook mogelijk om meerdere "vellen" in hetzelfde tekenbestand te maken (veel mensen weten dit niet), deze te dupliceren en te verplaatsen, een beetje zoals in Excel.

Zoals gezegd @stefbeno is de volgende vraag het vullen van de cartridge, wat in dit soort gevallen niet altijd gemakkelijk te hanteren is.

3 likes

Voor cartridges; U hoeft alleen de aangepaste eigenschappen te gebruiken, omdat deze specifiek zijn voor de configuraties.

2 likes

Hallo @Ac cobra en @Pierre S

Als je wat tijd had :-) :-) Een kleine tutorial zou erg handig zijn, want wat je beschrijft als een methode is erg belangrijk en zou veel tijd moeten besparen met meer betrouwbaarheid. Het verhaal van meerdere vellen in hetzelfde dossier wekt mijn interesse.

Vriendelijke groeten

@Zozo_mp: voor multi folio is het inderdaad, zoals @Pierre S zegt, net als bij Excel: er zijn tabbladen onderaan het scherm:

Als u vervolgens een weergave van het ene blad naar het andere wilt overschakelen, moet u de manipulatie uitvoeren in de functiebeheerder.
Om de eigenschappen te kiezen die in het titelblok van een bepaald sjabloon moeten worden weergegeven, moet u met de rechtermuisknop op het blad/de eigenschap klikken en vervolgens het sjabloon kiezen dat u wilt gebruiken:

3 likes

@Stefbeno BEDANKT iiiiiiii

Graag gedaan, ik heb het snel gedaan zo bondig.
Je komt waarschijnlijk terug met vragen.

Slechts een paar  kleine toevoegingen:
- tekst om in een notitie te zetten om het paginanummer / totaalnummer weer te geven: Blad $PRP:"SW-Current Sheet"/$PRP:"SW-Total Sheets"
- De eerste pagina is de meest linkse en de laatste is de meest rechtse. De nummering gebeurt automatisch op basis hiervan.
- je kunt de naam van je bladtabbladen wijzigen (zoals XL-tabbladen).

2 likes

Goed begrepen, 

Bedankt voor al uw antwoorden heren!